kan je ergens uitschakelen dat windows vanzelf layout-aanpassingen (lettertype, inspringen, hoodletters...) doet?

Hoofdletters waar ik er geen wil, van lettertype veranderen midden in je tekst, inspringen waar het niet moet, maar aan de andere kant niet inspringen waar ik het wél wil. Het is zenuwslopend dat een machine voor je denkt,
Kan ik dit ergens uitschakelen, dus dat ik helemaal alleen alles kan bepalen?

10 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je Word bedoelt (Windows is geen tekstverwerker).

Je kunt dit instellen en wijzigen in het menu :”Autocorrecties”.
Je vindt deze lijst in het dialoogvenster "Opties".
Navigeer hiervoor naar de backstage-weergave, en klik de knop "Opties".
Kies de categorie "Controle".
En klik de knop "AutoCorrectie-opties..."

(Bij Word 2000: Kies Extra -> Autocorrectie)

Toegevoegd na 1 uur:
Hiermee heb je het opeens veranderen van lettertype nog niet opgelost.
Ik heb hier zelf soms ook last van, en los het zo op:

Mijn trucje is een stapje terug doen en vóór de laatste letter van het goede lettertype doortypen.
Het is geen elegante oplossing, hopelijk heeft iemand anders een beter advies.
SimonV
10 jaar geleden
liveisgreat
10 jaar geleden
ik vraag me wel af waarom word van lettertype verandert... dat is toch voor niks nuttig...
SimonV
10 jaar geleden
Volgens mij zit het zo: [code lettertype 1]Tekst 1.[code lettertype 2]Tekst 2.
“Code lettertype …” zie je niet in Word. Vervolgens verwijder je tekst 2 of je plaatst wat spaties of alinea’s na [code lettertype 2].
Als je dan gaat typen krijg je dit: [code lettertype 1]Tekst 1.[code lettertype 2]Nieuwe tekst. In lettertype 2.