Hoe kan ik via RDP mijn computer besturen als ik op een andere internetverbinding zit?

Als ik thuis ben en ik op mijn eigen wifi verbinding zit, kan ik met de computer beneden en met mijn mobiel via RDP verbinding maken met mijn computer boven, maar als ik op een andere internetverbinding ga, lukt het niet. Hoe kan ik dit oplossen? Het ip adres dat ik intik bij RDP begint met 192.168 en ik denk dat het daar aan ligt maar ik heb er helaas weinig verstand van. Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik dit op kan lossen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Die 192.168.x.x is een intern ip-adres van jou netwerk.

Wil je vanop een andere internetverbinding contact maken moet je het externe ip-adres van je router gebruiken.

Let er dan wel op dat je in je router mbv port-forwarding het een en ander zal moeten instellen om je router duidelijk te maken dat de rdp-verbinding voor jou pc bestemd is.

Toegevoegd na 36 seconden:
Via onderstaande link kom je het extern ip-adres van je router te weten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt. De port-forward dient een TCP poort 3389 verbinding te zijn richting je 192.168.x.y adres.