Wie kan mij, in begrijpelijke taal uitleggen wat het verschil is tussen outlook, en outlook express?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat UFOquark zegt is waar, Outlook express is echter niet meer beschikbaar voor Windows Vista en nieuwer. Als alternatief kunt u Windows Mail gratis gebruiken. Deze heeft ongeveer dezelfde functionaliteit als Outlook express en is dus niet zo uitgebreid als Outlook. Windows Mail is te downloaden op http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-live/essentials-other#essentials=overviewother.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank, zowel voor het antwoord, maar zéker voor de reactie! Daar kan ik iets mee!

Het beste antwoord

Outlook Express, en tegenwoordig Windows Live Mail, is veel eenvoudiger van opzet dan Outlook en te vergelijken met veel andere mailclients bedoeld voor persoonlijk gebruik. Het grote verschil is dat Outlook een zgn PIM (Personal Information Manager) is. Je kunt er dus veel meer mee dan alleen e-mailen. Outlook bevat Contactpersonenbeheer, meerdere agenda's en veel uitgebreidere mogelijkheden om mail op een overzichtelijke manier te beheren.

Met de mogelijkheden die door online diensten geboden worden zoals GMail, Outlook.com ed. hoef je niet speciaal meer een client te installeren. Deze online diensten bieden vaak ook de mogelijkheid om de mail van andere accounts op te halen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er is geen verschil in het gebruik en functionaliteit van de twee programma's. Outlook Express is een oude e-mail programma die met Internet explorer is gebundeld. Hij is enkel tot windows XP verkrijgbaar. Microsoft Outlook is gebundeld in Office programma.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er bestaan zelfs twee 'outlooks'. De ene is het emailprogramma van Office, het andere is de nieuwe naam voor wat voorheen hotmail was. Deze outlook is dus een e-mail-account en de andere een a-mail-client. Outlook Express was het mailprogramma (client) dat ná XP is gestopt. Daarvoor is Windows Live Mail gekomen.