Hoe werkt automator (mac) om automatisch te klikken?

Ik wil graag automator gebruiken om automatisch te klikken.
maar hoe moet ik dit opstarten? ik weet niet hoe het werkt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1.1K

Antwoorden (1)

1. Open "Automator" vanuit het Launchpad door op het symbool van de Automator-robot "Otto" te klikken. Een venster voor een nieuwe Automator-takenreeks verschijnt.
2. In het nieuwe venstermenu met sjablonen selecteer je "Voorziening" als het type van het takenreeksdocument dat je wilt maken. Vervolgens klik je op de knop "Kies".

Voor het maken van een foto:
3.Voorzieningtakenreeksen zijn vaak ontworpen om te werken met bestanden of tekst, geselecteerd in andere programma's, zoals geselecteerde afbeeldingsbestanden in de Finder. In deze voorbeeldtakenreeks maakt de voorziening een nieuwe foto voor je. Je hoeft dus geen andere bestanden als invoer voor de takenreeks te aanvaarden.
4. Nu dat de invoerinstellingen voor de voorzieningtakenreeks zijn ingesteld, maken we de takenreeks door acties in de bibliotheek met acties te zoeken en deze toe te voegen aan het takenreeksgebied. We zoeken eerst een Automator-actie voor het maken van een videofoto. In het zoekveld voert u de term videofoto in en alle Automator-acties gerelateerd met die zoekterm verschijnen in de lijst Acties onder het zoekveld.
5. Sleep de titel van de actie uit de lijst Acties naar het takenreeksgebied.
6. Wanneer een actie is toegevoegd aan het takenreeksgebied, toont het gebied een rechthoekige weergave met regelaars voor het instellen van de parameterwaarden die de actie gebruikt. In de weergave voor de actie "Maak videofoto" vind je het aankruisvakje Maak automatisch foto. Dit vakje geeft aan of je wilt dat de gebruiker op een knop klikt om de foto te maken. Selecteer het aankruisvakje om de takenreeks de foto automatisch te laten maken. Je hoeft nu nog enkel te lachen.
Met hetzelfde zoek- en toevoegproces dat je gebruikte voor het vinden en toevoegen van de actie "Maak videofoto" aan de takenreeks zoekt u de term importeer. Vervolgens zoekt en voegt u de actie "Importeer bestanden in iPhoto" toe aan het einde van de takenreeks.

Zo maakt je een eenvoudige takenreeks om een videofoto te maken en aan iPhoto toe te voegen! Nu kun je de takenreeks bewaren en installeren.

Voorziening gebruiken:
Als je je nieuwe voorziening wilt gebruiken, neem je plaats voor de computer en selecteert je "Een foto nemen" in het menu "Voorzieningen" dat nu beschikbaar is in elk programma.

Voor een nog uitgebreidere uitleg en afbeeldingen kun je kijken bij de link van bron1.

Kijk ook eens op het youtube filmpje in de bron2, daar wordt het visueel uitgelegd.
Succes!