Na update Divx player, speelt mijn Windows media player avi films als muziek af. Wie weet oplossing?

Heb besturingssysteem Vista

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Vervelend als dit gebeurd. Wat je kan doen is naar Google gaan. Daar toets je in : K-lite codec pack, als je dit hebt gevonden moet je even de laatste versie zoeken. Deze moet je dan downloaden en installeren op je pc of laptop. Als het goed is kan je nu alle video en audio bestanden weer afspelen. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je voor je antwoord, maar net k-lite codec pack 7.1.0 geïnstalleerd, maar helaas zonder succes :-(.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je de pc of laptop wel opnieuw opgestart?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Speel je hem dan nog steeds met media player af, of na K-Lite met media player classic? Met de classic hoort het te werken, probeer anders vlc player. Lukt het nog steeds niet, dan vraag ik me af of het aan dat filmpje ligt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wellicht even nog een keer goed alle codes, players etc. deinstalleren, dan machine rebooten en opnieuw K-lite installeren. Was ook bij mijn vista vaak nodig. Eventueel systeemherstelpunt terugzetten van vlak voor het probleem, wil ook nog wel eens helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb pc opnieuw opgestart, met beide window media player geprobeerd, maar nog steeds niet, met Vlc werken ze wel en hebben ook met media player gewerkt, dus ligt niet aan filmpjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enige dat ik dan nog kan bedenken wat het kan zijn is een brakke instelling in je MPC settings. Probeer eens te tinkeren met de instellingen Playback -> Output, kies een andere directX of probeer 'm eens op Old Renderer te zetten. Misschien een of andere driver incompatibility van een nieuwe codec met je videokaart drivers? O ja! Check sowieso of er driver updates zijn voor je videokaart!!! Dat kan het ook best zijn.

Andere antwoorden (1)

Als het allemaal niet meer werkt: VLC player. Deze is volgens mij met allerlei codecs meegeleverd en speelt alles af. Zelf gebruik ik altijd K-lite met MPC maar heel soms lukt het niet met die combi VLC wil dan wel eens uitkomst bieden.