hoe kun je zonder te veel handelingen een exe. file voor ubuntu leesbaar maken

alvast bedankt!

Toegevoegd na 1 dag:
PS ik heb geen internet op mijn ubuntu

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

In het menu System Tools vind je de ubuntu software installer (bij nederlandstalige installatie kan dit anders heten).
Met dit programma zoek je wine op en installeer deze zoals je met al je andere software hebt gedaan.

(je kan ook een terminal openen en het volgende kopieren:
sudo apt-get install wine
De rest wijst voor zich)

Nadat dit gebeurt is kan je met rechtermuisknop op de exe klikken, er zou nu aangegeven moeten worden dat je deze kan openen met wine. Als je de exe installeert wordt deze aan je menu toegevoegd.

Niet alle software doet het helemaal goed onder wine. Wat je in zo'n geval kan proberen is om het programma direct vanuit je windows installatie uit te voeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Windows installeren :p

Toegevoegd na 1 minuut:
ik zou zeggen, stel je vraag hier nog eens :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wellicht door binnen ubuntu een windows emulator te installeren.