Wie weet de oorzaak van de foutmelding: 'runtime error' als in Internet Explorer een PDF bestand moet worden weergegeven?

vermoedelijk heb ik iets verkeerd gedaan, of er is iets anders dat ik niet begrijp.
sinds enkele weken gebeurd bij het opvragen van een PDF bestand, het bestand wordt getoont en vlak daarna komt de genoemde melding (zie plaatje)

als ik niets doe, dan blijft het zo staan.
klik ik de melding weg, dan stopt internet explorer er mee.
ik moet dan het programma opnieuw opstarten.

ik heb al een andere PDF viewer geinstalleerd, maar daarmee heb ik hetzelfde probleem. de fout zit vermoedelijk in internet explorer zelf. ik heb internet explorer 8 en draai op Widows XP

wat kan ik hieraan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Begin eerst eens met IE een hele grote schop onder de bips te geven.
Dat browsertje is net zo lek als Windows zelf. Probeer eens een andere browser, maakt niet uit welke, Chrome of Firefox en kijk of het probleem dan is opgelost.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wie weet is dat wel de oplossing.
ik wacht nog even op eventuele andere reacties.
IE heeft het altijd goed gedaan, althans goed genoeg voor mij.

Het beste antwoord

een runtime error ontstaat als door bijvoorbeeld een langzame computer of overdracht van gegevens de computer vindt dat hij er te lang over doet.
Kijk eens bij de instellingen of je de runtime kan verlengen
Frank