Kan ik een citaat uit een website kopiëren en dan printen?

Ik wil soms een stukje van een site opslaan en daarna eventueel uitprinten , hoe moet ik dat doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Plakken in Word. Dat kan rechtstreeks als het alleen tekst is, of als het een plaatje is sla je dat eerst op of maak je er een screendump van.
Je kunt ze natuurlijk ook gewoon overschrijven in een notitieboekje, maar dat is misschien wel heel ouderwets, makkelijk en weinig omslachtig.

Maar het proberen waard. Je hebt er een (bal)pen en een notitieboekje of schriftje voor nodig dat je bij je computer bewaard, zodat je alle goede en leuke citaten die je ziet, meteen kunt noteren zonder tussenkomst van andere software, een hoop gedoe en bergen papier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt natuurlijk gewoon de tekst kopiëren maar je kunt ook een printscreen maken, een soort foto van je beeldscherm.
Hoe je dit doet verschilt bij iedere computer, maar meestal staat rechts boven je numlock toetsen een toets met daarop 'prt sc', misschien moet je eventueel nog een 'fn' toets erbij inhouden.
Dan komt de foto op je klembord en kun je hem gewoon plakken in paint of word.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik het 'Knipprogramma'. Startbutton aanklikken; in het menuutje Knipprogramma aanklikken. Er komt een extra venster. Klik op nieuw en op rechthoekig. Er verschijnt een kruisje waarmee je het gewenste citaatdeel kan selecteren. Dan kopieren en plakken in bijv een Wordbestand. Dit lukt ook als ik een foto wil uitknippen uit een youtubefilmpje!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is heel simpel. Je markeert een stuk tekst of een afbeelding (op WIndows linker muisknop vasthouden) en kopieert dat (crt C op WIndows). Dan kan je die tekst of afbeelding in het programma plakken (ctr V) waarin je het wilt hebben.