Kan er op een lp ook een computer programma gezet worden?

een lang speel plaat

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Ja dat kan zeker, maar je hebt dan wel een analoge modem/interface nodig waar een analoog/digitaal convertor inzit.

Toegevoegd na 3 minuten:
Vroeger kon je internetten via een telefoon, dit is alleen geluid wat doorgegeven wordt ( zelfde als de cassette bandjes vroeger bij de commodore 64 ) Dus dat moet lukken als je dat zelfde geluid op een LP perst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, dat is mogelijk.

Vroeger werden computerprogramma's soms ook via de radio uitgezonden.

Je moet dan een interface hebben die het geluid om kan zetten/vertalen naar digitale informatie. Dat zou een soort modulator/demodulator (modem) moeten zijn.

Maar er zou maar weinig informatie op zo'n lp passen, de moeite niet waard.
rose