Win 7 Start na upgrade hele tijd opnieuw op of start niet goed door, Wat kan ik hier aan doen?

Ik heb kort geleden mijn pc vanaf win xp geupgraded na win 7 pro. Het loopt allemaal perfect en na tevredenheid, het enige probleem is dat ik zeer veel moeite moet doen om hem op te starten. ik krijg vanaf koude start of dat ie een x aantal keren bijna rijkt tot het oplaadproces en vervolgens opnieuw
opstart of krijg ik een zwart scherm en duurt het een x aantal minuten voordat ie opstart. heel vervelend dus. Ik heb op google al een aantal oplossingen geprobeerd, maar niet met het bevredigende resultaat. Ik hoop dat hier een oplossing wordt aangereikt! BvD

Toegevoegd na 4 uur:
Daarnaast handig te vermelden:
-Wanneer hij dan eenmaal aan is, draait ie perfect.
-Ik heb de bios al eens gereset (batterij uit moederbord)
-Defragmentatie is al eens verricht

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
bamibal
11 jaar geleden
Als je windows start in de veilige modus, start hij dan wel goed op?
capthavoc
11 jaar geleden
je videokaart lijkt me hier de dader
dus idd start hij wel snel door in veilige modus? dan kan je videokaart het wellicht niet goed aan of je driver is niet goed of je videokaart staat zelf met een verder correct werkende driver in een te hoge resolutie
dat het scherm zwart wordt na het laadscherm is wel normaal maar blijkbaar moet hij door heel wat settings gaan wil het goed gaan.
dus kijk eens naar de naam van je videokaart
en kijk of je daar een betere driver voor kan vinden via de windows update
wat ook mogelijk is dat je een chipset driver moet installeren.
Meestal wordt dat via windows update wel opgelost
zie optionele downloads
maar aangezien je eerst xp had kan het zijn dat je die chipset driver toch apart moet installeren.
capthavoc
11 jaar geleden
oh nog iets heeft je pc wellicht een interne en externe videokaart ?
dat wil ook wel eens problemen geven als het niet duidelijk is welke kaart de pc wil gebruiken ?
heeft je pc misschien 2 aansluitingen eentje bij en slot
en de ander bij de bodem van je moederbord ?
als dat het geval is moet je in bios aangeven dat je
externe videokaart de primaire videokaart is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de reacties! Allereerst als ik hem in de veilige modus opstart (F8) dan reageert ie wel, maar hij pakt hem niet. het is puur een kwestie van geduld en een willekeurige toets indrukken dat hij aangaat. Capthavoc.
Hij pakt hem dus niet goed op in de veilige mode. Daarnaast begrijp ik niet helemaal hoe dat moet met driver ( ik ben namelijk niet echt goed bekend daarmee ) Zou je dit misschien wat duidelijker voor mij willen schetsen? BVD! Daarnaast zou wat je in de tweede reactie zei wel eens kunnen kloppen daar ga ik nu even na kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als windows 7 is opgestart op start knop(die met de vlag) drukken dan intypen: update , schakel automatische update in, type nog eens update en kies windows update, en installeer de updates

Het beste antwoord

Als ik dit zo leest dan heeft hij moeite tijdens de boot.
Als hij éénmaal draait dan is er niets aan de hand.

Dan vermoed ik toch dat de grootste boosdoener de hardware is, met name bepaalde drivers die waarschijnlijk niet goed geconfigureerd zijn of gewoon weg ontbreken.
Een mogelijke oplossing is om als de computer is opgestart even in het apparaatbeheer te kijken als daar bij bepaalde items een opmerking staat dienen deze als eerste de aandacht te krijgen.

Niet voor alle hardware zijn specifiek windows 7 drivers te vinden, maar als je er een vista driver voor kan vinden is dat vaak goed genoeg.
Kan je er geen moderne driver meer voor vinden dan kan je er voor kiezen om dat stukje hardware te vervangen of als het minder kritisch is deze uit te schakelen.