Hoe werkt een wachtwoord voor een gekocht programma op meer dan 2 computers?

Mijn gekocht programma zegt, je kan dit wachtwoord maar op 2 computers gebruiken. Wil je meer, kost het meer. Kan ik wel het progje installeeren op 3 pc's en dan maar met 2 tegelijk inloggen? Hoe werkt dat precies? Ik wil eigenlijk inloggen op die pc waar ik bezig ben, maar ik heb 3 pc's en werkplekken. Ben prive gebruiker.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Dit werkt als volgt. Na installatie wordt via internet connectie gemaakt met de leverancier. Deze registreert de installatie. Na twee installaties kan je niet nog een keer installeren.

Als je het programma opnieuw wilt installeren, na een herinstallatie moet je contact opnemen met de leverancier. In sommige gevallen volstaat een de-installatie van de software om de registratiesleutel weer vrij te geven, maar lang niet altijd.

In ieder geval kan je met dit soort software niet met zijn tweeën tegelijk werken en op meerdere plekken geinstalleerd hebben. Er bestaat natuurlijk wel software dat 'concurrent' use als licentiemodel heeft, maar dan staat dat erbij. In dat geval wordt het inloggen steeds geregistreerd en niet de activatie na installatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee dat kan niet omdat de makers niet willen dat je het programma bij al je kennissen gaat installeren of op al je computers dan moet je nog een licentie (wachtwoord) kopen.