Hoe zorg ik dat m'n iPad Nederlands "aanvult" bij het typen?

M'n iPad staat op Nederlands ingesteld en toch probeert hij er Engelse woorden van te maken. Hoe los ik dit op?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Het kan zo zijn dat je iPad zelf op Nederlands is ingesteld, maar de toetsenbord aan andere taal aanhoudt, dit kan als je meerdere talen hebt staan bij je instellingen. Als je bij Instellingen > Toetsenborden gaat kan je zien welke toetsenborden aanwezig zijn en kan je eventueel een nieuwe toetsenbord toevoegen (met toetsenbord toevoegen bedoel ik dat je een andere taal kan toevoegen die de toetsenbord aanvult).

Als je dit heb gedaan en je houdt maar één taal aan (Nederlands), dan hoort de toetsenbord automatisch de woorden die jij typt in correct Nederlands aan te vullen. Als je meerdere talen hebt (b.v. Nederlands en Engels), druk dan op de wereldbol aan de linkerkant van de spatiebalk. Als je hierop drukt, geeft het aan welke taal de toetsenbord op dat moment gebruikt om je automatisch aan te vullen (zie het plaatje).
Deze wereldbol is dus niet zichtbaar als je maar één taal hebt geselecteerd in de instellingen.

Hopelijk heb ik u zo geholpen :) Als er nog vragen zijn hoor ik deze graag.

Mvg,

Xcellent

Toegevoegd na 2 minuten:
Reden voor het bewerken: plaatje toegevoegd van Google