Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Gistere heb ik een foto gemaakt maar die is niet duidelijk (wazig) met welk programma kan ik de foto duidelijker maken?

Gistere heb ik een foto gemaakt maar die is niet duidelijk (wazig) met welk programma kan ik de foto duidelijker maken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
964
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een slechte foto wordt nooit top. Zover is de software hellaas nog niet. Zelfs adobe photoshop kan dat niet. Een onscherpe foto blijft onscherp en zal echt niet scherp worden. Helaas voor jou. Niets helpt hier.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Wat niet scherp is zal het ook nooit meer worden. Je kan Gimo downloaden. Een programma gelijkwaardig aan Photoshop ( maar gratis) Als je in de filters gaat zoeken kom je scherper en onscherp masker tegen. Hiermee kan je de foto waarschijnlijk wel wat verbeteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je gimp?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de O en de P liggen dicht bij elkaar :-) inderdaad Gimp
Helaas, ondanks de vele truukjes die mogelijk zijn zal het nooit beter kunnen worden dan het origineel.
Je kan het met software zoals bijvoorbeeld paint.net oppoetsen maar echt beter wordt het er niet op.
Paint.net kan je vinden op;
http://www.getpaint.net/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Erg onscherpe foto's zul je op moeten sturen naar CSI.
Die hebben blijkbaar software die uit een mistbeeld haarscherpe beelden kan maken.

In de echte wereld kun je een foto maar een heel klein beetje scherper maken, en dan lijken ze alleen scherper voor het oog. Details die er niet zijn, kun je nooit meer zichtbaar kunnen maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja echt mooi altijd, onduidelijke foto wordt ingezoomd en krijgt steeds meer detail bij elke inzoom stap.
photoshop; dupliceer je laag, ga dan naar -> filter ->other -> "highpass" en zet dan de blending mode op overlay. Als je de foto bijvoegt doe ik het voor je.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de basis fouto niet goed is, wordt da waarschijnlijk moeilijk.
Je kan in windows live fotogalerij gebruiken of picasa. ( gratis)
Ander opties zijn adobe fotoshop of adobe fotoshop elements betaalde versies.
Als je de fot opnieuw kunt maken probeer dat dan ik denk dat je foto toestel niet goed is ingesteld. Denk aan het bloemetje voor 1 meter afstand en korter of onder het bloemetje voor 1 meter tot oneindig.
Frank
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding