Gistere heb ik een foto gemaakt maar die is niet duidelijk (wazig) met welk programma kan ik de foto duidelijker maken?

Gistere heb ik een foto gemaakt maar die is niet duidelijk (wazig) met welk programma kan ik de foto duidelijker maken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een slechte foto wordt nooit top. Zover is de software hellaas nog niet. Zelfs adobe photoshop kan dat niet. Een onscherpe foto blijft onscherp en zal echt niet scherp worden. Helaas voor jou. Niets helpt hier.

Antwoorden (5)

Wat niet scherp is zal het ook nooit meer worden. Je kan Gimo downloaden. Een programma gelijkwaardig aan Photoshop ( maar gratis) Als je in de filters gaat zoeken kom je scherper en onscherp masker tegen. Hiermee kan je de foto waarschijnlijk wel wat verbeteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je gimp?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de O en de P liggen dicht bij elkaar :-) inderdaad Gimp
Helaas, ondanks de vele truukjes die mogelijk zijn zal het nooit beter kunnen worden dan het origineel.
Je kan het met software zoals bijvoorbeeld paint.net oppoetsen maar echt beter wordt het er niet op.
Paint.net kan je vinden op;
http://www.getpaint.net/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Erg onscherpe foto's zul je op moeten sturen naar CSI.
Die hebben blijkbaar software die uit een mistbeeld haarscherpe beelden kan maken.

In de echte wereld kun je een foto maar een heel klein beetje scherper maken, en dan lijken ze alleen scherper voor het oog. Details die er niet zijn, kun je nooit meer zichtbaar kunnen maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja echt mooi altijd, onduidelijke foto wordt ingezoomd en krijgt steeds meer detail bij elke inzoom stap.
photoshop; dupliceer je laag, ga dan naar -> filter ->other -> "highpass" en zet dan de blending mode op overlay. Als je de foto bijvoegt doe ik het voor je.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de basis fouto niet goed is, wordt da waarschijnlijk moeilijk.
Je kan in windows live fotogalerij gebruiken of picasa. ( gratis)
Ander opties zijn adobe fotoshop of adobe fotoshop elements betaalde versies.
Als je de fot opnieuw kunt maken probeer dat dan ik denk dat je foto toestel niet goed is ingesteld. Denk aan het bloemetje voor 1 meter afstand en korter of onder het bloemetje voor 1 meter tot oneindig.
Frank