Hoe krijg ik een knopje (onder rechts naast START) op m'n scherm waarmee ik het bureaublad ineens naar voor kan halen?

Ik bedoel dus als je wat programma's hebt open staan en je wilt even naar je bureaublad, dat je dan op dat knopje drukt en dan komt het ook naar voor.
Windows XP heb ik het over.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga er even van uit dat je je oude snelkoppeling naar het buro-blad bent verloren. Je moet dan een nieuwe aanmaken, zie daarvoor het antwoord van 'Jelle'. Hij geeft het correcte antwoord

Het beste antwoord

Probeer de toetscombinatie Windows-toets + D, die doet het ook.

Toegevoegd na 1 minuut:
En anders moet je even kijken of die snelkoppeling nog op het bureaublad staat (zie afbeelding voor uiterlijk knop). Zo ja: Dan kun je hem gewoon slepen naar de balk rechts naast start.

Toegevoegd na 1 dag:
Er zijn een paar manieren om het icoontje weer terug te krijgen.
- Open het Kladblok (Notepad).
- Plak daar het volgende in:

[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,3
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop

- Bewaar het bestand als 'Bureaublad tonen.scf' (of een naam die je handig vind, maar let op de .scf-uitgang)
- Dit bestandje kun je in de 'Snel starten' map zetten (de standaardlocatie), of op een andere handige locatie.

Eventueel kun je het bureaublad-icoontje ook automatisch laten herstellen. Op onderstaande link (waar bovenstaand verhaal van scf-files ook vandaan komt) is een stukje freeware te vinden. Even downloaden, uitpakken en het bestandje uitvoeren.

http://www.minatica.be/showthread.php?t=6987

Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je legt niet uit hoe je zo'n icoontje evt. opnieuw kan aanmaken, maar die andere tip is ook een handige weet. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke, je hebt gelijk, ik ga mijn antwoord aanvullen.

Andere antwoorden (4)

Gejat van de microsoft support website in het engels:

To re-create the Show desktop icon yourself, follow these steps:

1. Click Start, click Run, type notepad in the Open box, and then click OK.
2. Carefully copy and then paste the following text into the Notepad window:
[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,3
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop
3. On the File menu, click Save As, and then save the file to your desktop as "Show desktop.scf". The Show desktop icon is created on your desktop.
4. Click and then drag the Show desktop icon to your Quick Launch toolbar.

Information for advanced users

The Quick Launch toolbar uses the files in the following folder:

%userprofile%\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan ook op alt-tab of windowstoets-tab drukken en dan het bureaublad selecteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wellicht ids dit de oplossing die je zoekt:

Rechtermuisknop op taakbalk > werkbalken > snel starten

Als dat het niet is heb ik nog alternatieven....
rose
14 jaar geleden
Rechtermuis op Start - Eigenschappen; Taskbar - Show Quick Lauch. Daarna kun je allerlei snelkoppelingen naar je 'Quick Task Bar' slepen/kopieren.

Als alternatief kun je ook hier de shortcuts neerzetten:
C:\Documents and Settings\\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je de vraag wel goed gelezen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Knopje naast de start-button = quick launch. Daar zit ook 'Show Desktop' als button bij. Wat is daar fout aan? Als die knop dan ook weg is, moet je Jelle's oplossing toepassen.