Hoe kun je makkelijk afbeeldingen in dreamweaver gebruiken?

In Microsoft office world kun je bij een afbeelding contour of om kader instellen. Hoe kan ik dit doen in Adobe Dreamweaver, nu moet ik ze in een tekst regel zetten. Zo krijg ik niet het gewenste effect.

Of is er eventueel een optie om een tekstvak te creëren en daarin de afbeelding te plaatsen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Ten eerste is het handig om te weten wat het verschil is tussen dreamweaver en microsoft office.

met microsoft office word kun je tekst documenten maken die tegenwoordig ook plaatjes, tabellen, filmpjes en nog veel meer kunnen bevatten.

met dreamweaver maak je met behulp van een simpele gebruikers interface een web pagina.

hier krijg je dus een verschil, word tekstdocument & web-pagina. Om hier ver tot in de details te gaan lijkt mij geen goed idee maar om het simpel te houden:

een web pagina bestaat uit HTML-tags, tags die de browser kan vertalen naar een zichtbare website.
dreamweaver maakt het makkelijker om zo een web pagina met tags te maken omdat het zelf schrijven van zulke tags enige kennis vereist met HTML&CSS.

Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat de HTML-tags strict zijn en niet altijd even makkelijk wilt mee werken met jou doel.

een truc die waarschijnlijk voor je doel gaat werken:

probeer de afbeelding in een
te plaatsen en stijl de
met wat margin en float zodat je het zelfde effect krijgt als de "om kader" functie in microsoft office. ik raad aan om een klasse (
) te gebruiken om verhinderingen met andere div's te voorkomen.

Let wel op dat als je dit effect probeert te gebruiken dat je je web pagina op verschillende resolutie's gaat testen, als ik iets graag niet wil zien op web pagina's dan zijn dat slecht geteste web pagina's! (of je moet iemand zijn die hier niets om geeft), de redenen hiervoor is wanneer je een float gebruikt dan "vliegt" de element (in dit geval zou dat het plaatje in de
zijn) en dan met bijvoorbeeld 20px marging zit de afbeelding misschien op een scherm van 1920x1080 op de perfecte locatie, terwijl hij bij een scherm van 1600x900 over een menu balk zou kunnen zweven.

Ik hoop dat je het een beetje begrijpt, maar ik raad toch altijd aan om wat kennis op te bouwen met HTML&CSS als je met dergelijke programma's gaat werken zoals dreamweaver.

Jamilio
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je duidelijk antwoord. Ik ga hem in een div zetten. Ik zat inderdaad ook al te klooie met die resoluties. Dit is te verhelpen met de afmetingen op auto maar dan krijg ik geen mooi effect vind ik zelf