Met welk programma kan ik een stuk van mijn .mov file afknippen?

Hij is iets te lang, maar ik heb nog nooit een video ingekort. Waar kan ik dat mee doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Met ieder viedeobewerkingsprogramma zoals Magix, Nero, Pinnacle Studio. Van een aantal pragramma's kun je een proefversie downloaden. Ik denk overigens dat Windows Movie maker deze file-extensie niet herkent. Je kunt overigens een MOV File Extensie converteren naar b.v. een AVI extensie. En ja, dan wordt het allemaal een stuk makkeleijker. Zie hiervoor http://dotwhat.net/mov/565/

Je kan eens proberen met Pinnacle Studio. Dit programma is wel niet gratis.

Je kunt dit ook doen met Windows movie maker... dit programma zit vaak standaard op windows geïnstalleerd dacht ik. Daarnaast heeft Nero (het brandprogramma voor cd's en dvd's ) ook een onderdeel waarbij je gemakkelijk video's kunt bewerken. Ik maak zelf voor wat meer proffesioneler videobewerkingingen gebruik van Pineapple en Cyberlink Powerdirector. Deze programma's kun je kopen bij bv Mediamarkt en andere winkels waar ze computerprogramma's verkopen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100