hoe kan je emails doorsturen zonder op deze email te zitten?

een collega van mij is lang tijdig ziek en de emails die bij hem binnen komen zijn ook voor mij van belang.

Nu moet ik iedere keer op zijn computer inloggen en dan alles doorsturen ...

Dit moet toch sneller kunnen?

HET GAAT HIER OM OUTLOOK 2010 DRAAIEND OP WINDOWS 7

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
3.1K

Antwoorden (6)

Afhankelijk van de mailserver die gebruikt wordt (ik vermoed Exchange) kun je ook op de webmail van je collega inloggen. Daar kun je een doorstuurregel aanmaken, zodat alle mails automatisch worden doorgestuurd zodra ze binnenkomen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Met de combinatie Outlook - Exchange kun je trouwens ook gewoon in Outlook een doorstuurregel aanmaken, die vervolgens wel op de server draait. De mail moet natuurlijk ook doorgestuurd worden als de computer van je collega uit staat.
bamibal
11 jaar geleden
Ik zou op de computer van je collega via de wizzard afwezigheid een melding maken in de trent van: wegens ziekte wordt uw mail doorgestuurd naar...... Eventueel met de aankondiging dat er dus iets langere tijd kan verstrijken voordat de mail wordt behandld. Daarna kan je in dezelfde wizzard instellen wat er mat de mail wordt gedaan. Bv doorsturen naar jou of een andere collega.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hebben jullie geen helpdesk of systeem/netwerk-beheerder die deze vraag kan beantwoorden?

Ik ga er vanuit dat er sprake is van een Exchange mailserver en Outlook 2007.

Het meest efficiënt is het om jezelf te machtigen voor de postbus van je collega. Hierdoor kun je vanuit je eigen Outlook ook de postbus van je collega openen.

- Wanneer je alleen toegang tot het Postvak In nodig hebt, kun je onder zijn naam inloggen en in Outlook met rechts op zijn Postvak in klikken. Kies voor 'Eigenschappen' en geef jezelf leesrechten op de map. Sluit het dialoogvenster, sluit Outlook en log uit.

Log onder je eigen naam in en kies in het menu bestand voor 'Openen', 'Map van andere gebruiker'. Voer de naam van je collega in en kies voor 'Postvak In'. Het postvak wordt nu geopend in Outlook. Door in de mappenlijst (links) met rechts op je eigen Postvak In te klikken en te kiezen voor 'Openen in nieuw venster', kun je beide postvakken naast elkaar open hebben staan en eventueel e-mail van de ene postbus naar de andere slepen.

- Wanneer je de hele postbus wilt kunnen inzien, moet je na het inloggen onder de naam van je collega in het menu 'Extra' klikken op , Opties'. Op het tabblad 'Gemachtigden, kun je jezelf toevoegen als gemachtigde voor de postbus en machtigingen instellen voor de verschillende mappen. Wanneer je jezelf 'Redacteur' maakt voor het 'Postvak In', kun je later de mail rechtstreeks beantwoorden i.p.v. het eerst naar je eigen postbus te slepen. Sluit de dialoog en log uit.

Log in onder je eigen naam en en klik in het menu 'Extra' op 'Accountinstellingen'. Je ziet hier je eigen e-mailaccount. Selecteer deze en klik op 'Wijzigen'. Klik op de knop 'Meer instellingen' en vervolgens op het tabblad 'Geavanceerd'. Klik op de knop toevoegen en vul de naam van je collega in. Sluit de dialoog. In Outlook staat nu de postbus van je collega onder die van jou.

Een derde 'quick and dirty' optie is om Outlook te starten met de lopgingegevens van je collega. Houdt ingedrukt terwijl je met rechts op het icoon van Outlook klikt. In het lijstje staat als het goed is de optie 'Starten als andere gebruiker'. Klik deze optie aan. Je krijgt nu een dialoogvenster te zien waar je de logingegevens van je collega kunt invullen. Outlook start nu alsof je als je collega bent ingelogd.

Soms verschijnt na het rechtsklikken een kort lijstje waar Outlook nogmaals instaat. Dan moet je op die link rechtsklikken om Outlook als een ander te kunnen starten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou zeggen dat de leidinggevende degene is die bepaald óf de mails worden doorgestuurd. Zo ja, dan moet hij de ICT-afdeling hier opdracht toe geven.

Zo nee, dan moet er niet geforward worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1 x inloggen, F1 drukken voor help en een regel instellen voor "doorsturen aan" en alles komt bij jouw in je box. Je kunt zelfs in je eigen box een mapje maken "van Karel of Carolien" en in je eigen inbox configureren dat alles wat van je collega in die map komt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt inderdaad een regel instellen dat de mail doorgestuurd wordt.

Als je toch in zijn outlook kan inloggen dan kun je daar ook jou machtigen als delegate voor zijn agenda en email. Dan kun jij zelf via je eigen Outlook zijn mailbox inzien.

Machtigen: File/info/account settings/delegate access
Zoek in adresboek jouw account op en stel de benodigde machtigingen in.

Openen van de email in je eigen outlook: file/open/other users folder
Zoek de account van je collega op en kies "inbox" en click ok.

Je kunt ook aan IT vragen, althans ik neem aan dat er een IT afdeling is, of zij de account van je collega kunnen toevoegen aan jouw outlook. Dan heb je gewoon een 2de emailbox in je eigen outlook.