Heeft er iemand reeds ervaring met het besturingssysteem Ubuntu/Linux of OS Mac ?

Wie kan mij enige raad geven ivm met deze beide besturingssystemen en wat is het beste alternatief om Windows te vervangen ? Er bestaat ook een programma Wine voor Ubuntu, iemand ervaring hiermee ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ervaring met allebei. Apple is het meest geschikt als je een mooi besturingssysteem zoekt dat ook nog eens gebruiksvriendelijk is. Linux is fantastisch, maar soms wat meer geknutsel. Al zit er een grote community achter waar voor de meeste problemen hulp te vinden is. Wine heeft aan aantal beperkingen (grafisch, niet volledig compatible) waardoor het geen volwaardige vervanging voor Windows. Windows is nu eenmaal niet open. Toegevoegd na 1 minuut: Ubuntu maakt de laatste tijd een grote slag wat betreft gebruiksvriendelijkheid en is nog 100% gratis ook. (dit levert weer een - op van de rabiate Linux haters op GV)

Ik werk met Mac OSX op m'n MacBook en ik ben uitermate tevreden. Het doet gewoon wat ie moet doen zonder problemen. Wrdt ook niet trager na maanden/jaren gebruik. Is wat mij betreft het beste. Als je met Mac OS wil werken moet je wel een Apple computer kopen, want op een PC of laptop van Microsof werkt 't niet :-)

Ubuntu is super. Makkelijke installatie, werkt goed en wat gebruiksvriendelijkheid hebben ze inderdaad een flinke slag geslagen. Je kunt eventueel Ubuntu zelfs vanaf een cd-tje draaien; dan hoef je deze dus niet te installeren en kun je em wel altijd gebruiken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100