Is je Upnp aanzetten op de pc veilig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over Universal Plug and Play zijn de meningen verdeeld.
In draadloze netwerken wordt gebruik afgeraden ivm veiligheid Maar als je je poorten goed configureerd cq beschermd tegen invloeden "van buiten", dan is het handig. Maar heb je het nodig ?

Het beste antwoord

Sommige netwerkbeveiligingsexperts waren niet geen al te grote voorstanders van UPnP. Het zou immers mogelijk makkelijk worden voor virussen en trojans om hun vervelende werk te doen. Inmiddels is de consensus dat UPnP voor thuisgebruikers geen gevaar vormt. Het zorgt er niet voor dat de kans op besmetting hoger wordt. En als een pc eenmaal besmet is, maakt het niet uit of UPnP aan staat of niet. De besmetting kan toch altijd worden verspreid via de standaard poorten die open staan.
Pieter2011