AVG geeft de error: virus gevonden Boxed aan ukvmuvk.dll, aan. Wat moet ik doen?

Ik wil deze error grraag weghebben

Alvast Bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

er zijn meerdere mogelijkheden
als ie wordt gezien als een virus wordt hij meteen in de quarantaine gezet en vanaf daar kun je hem verwijderen

heb je dat al gedaan en opnieuw een scan gedaan dan
moet je even opletten waar het bestand precies staat
want het kan zijn dar er een inactive versie in je backup vast zit
dus stel de map c:\programfiles\xxx\ dan is het foute boel
maar de map c:\234909420390\etc etc en iets met temp of backup is duidt meestal op een inactive virus
is het een temp map dan schijfopruiming houden
en daarna op nieuw scannen
is het een backup map dan kan je bij schijf opruiming ook aan geven verwijder alle herstel punten behalve de laatste
scan daarna nog eens
het liefst in veilige modus

Je kan tenslotte nog een online scan doen

begrijpelijk ben je hier echt uren mee bezig

maar als je er eentje vindt uitsluitend in de backup mag je aannemen dat je verder veilig bent

als het toch anders zit en het blijft en valt niet te verwijderen

probeer dan nog eens

www.malwarebytes.org in veilige modus

en als dat echt niet lukt
dan ben je waarschijnlijk beter af met een complete herinstallatie van windows

dat constant complete scans doen kost uren

en een clean install is vaak een half uurtje werk om
minimaal en veilig weer online te komen
al je tenminste goeie backup hebt van je bestanden die je niet kwijt wilt
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de goede hulp! Ik heb even Windows op nieuw geinstalleerd. Mijn Ubuntu heb ik geupdate naar de nieuwste versie.