Wie weet hoe ik een backup kan maken van mijn tablet samsung tab 10.1 naar de laptop asus?

Of weet iemand een goeie link voor mij. Ik kan het niet vinden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Gratis Back-up programma:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.C30BY40.onthefly_backup

Toegevoegd na 52 seconden:
http://www.slatedroid.com/topic/27279-how-to-backup-tablet-pc/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat kan dmv de diverse backup programma's die er te vinden zijn.
Ik zelf zweer bij titanium backup.
Deze maakt niet alleen een backup van je apps maar ook van je instellingen.
De backups kunnen geautomatiseerd worden zodat je er geen omkijken meer na hebt.
De backups worden automatisch op je sd kaart gezet.

Een advies, zet het titanium backup apk bestandje ook op het sd kaartje.

Je kunt dan aan de hand van een kabel of rechtstreeks van het kaartje zo je backups plaatsen op je laptop.

Mocht je ooit terug willen grijpen ( bijvoorbeeld na een factoryreset ) hoef je alleen maar het apk bestandje te instaleren en dan kan je je hele backup terughalen.

Tit backup heeft wel één eigenaardigheid, het toestel moet wel geroot zijn.
En daar is niet iedereen van gecharmeerd.

Als tweede zou ik zeggen App backup & restore

Je kan ook teruggrijpen naar diverse andere backup programma's, de "market" of Google play staat er vol mee.
Maar mijn ervaring omtrent dergelijke programma's is dat deze niet allemaal 100 % werken, m.a.w de apps worden wel gebackupped maar de instellingen zitten er dan weer niet bij.

Maar wed niet met dergelijke tools op één paard, niet zolang je de betrouwbaarheid niet kent.

Voor een backup van je documenten, foto's en video's hoef je niet moeilijk te doen.
Deze kun je gewoon vanuit je tab dmv een kabel halen.
Dat wijst zich vanzelf.