Wat is goede software op boekjes uit te printen?

Ik ben op zoek naar software waarmee ik een boekje kan maken. Daarmee bedoel ik een pakje A4 blaadjes dubbelgevouwen met in het midden de nietjes zodat je een A5 boekje krijgt. Of is hier misschien een optie voor in Word?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
2.9K

Het beste antwoord

Word heeft hier goede templates voor. Hieronder een handleiding hoe je het kunt doen. Verder hebben veel printers een instelling voor 'boekje' waarmee je dat kunt regelen. Werkt prima.
Als je een professioneel boekje wilt maken, kun je kijken naar opmaaksoftware zoals Adobe Indesign.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gratis en 't werkt.

Andere antwoorden (5)

adobe pdf writer is daar eigenlijk de beste voor
maar is natuurlijk niet te betalen
er zijn wel gratis versie te vinden
zoek even op pdf creator
of een gelijk waardige term
er zijn waarschijnlijk veel betaal versie maar
met wat zoeken kun je wel een gratis versie vinden
link als voorbeeld
maar ik weet niet of deze echt werkt voor je
het zal waarschijnlijk wel even goed zoeken en uitproberen worden voordat je wat goed werkzaam kunt vinden
capthavoc
12 jaar geleden
Veel printers ondersteunen dit in de printerinstellingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoewel sommige printers het maken van boekjes wel ondersteunen en er ook speciale Word templates zijn, werkt dit gewoon niet fijn. Als je tekst wil toevoegen kloppen de bladzijdes vaak niet meer en je moet binnen de specifieke template werken (in Word). Bij een printerinstelling zie je het resultaat niet vantevoren.

Ik heb in het verleden hiervoor Clickbook gebruikt. Dit is zeer goede software waarbij je alle controle hebt. Vanuit de brontekst kan je direct naar verschillende formaten printen, ook dubbelzijdig. Er worden printinstructies afgedrukt waardoor je precies weet hoe je moet vouwen bijvoorbeeld. Er is m.i. geen mogelijkheid in Word om bijvoorbeeld een A5 boekje op A4 op een makkelijkere en handige manier af te drukken.

De software is niet gratis, maar ik heb de aanschaf er al lang uit, omdat ik niet zo hoef te klooien in Word.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je Microsoft office 2007 of 2010 hebt dan heb je Publisher daar kan je verschillende dingen instellen en je hebt ook hulplijnen die op verschillende manieren kan instellen. Ik heb toevallig zelf laatst een brochure gemaakt moest ook a5 hebben werkt voor mij super. Je moet gewoon even de handigheid erin krijgen dan is het een leuk programma. Succes ermee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Adobe Indesign kan je het beste hiervoor gebruiken. Alleen een officiële versie kost veel geld. Een open source alternatief is Scribus.