Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat FLstudio hapert en wat doe ik er tegen?

Ik gooi tegenwoordig wat meer effecten en automations in mijn composities, maar het gebeurt erg vaak dat Fruity Loops na een bepaalde bewerking ineens het project niet meer vlekkeloos afspeelt. Ik hoor dan, telkens op de zelfde plek, een soort hapering alsof de "plaat" even blijft hangen. Heeft er iemand enig idee hoe dit komt en wat ik er aan kan doen?
Ik heb zelf al een aantal dingen geprobeerd die ik op forums had gevonden: mijn werkgeheugen uitbreiden, de prioriteit van FLstudio hoger instellen in mijn taakbeheer, en compressie op mijn geluiden toepassen (omdat ik dacht dat het misschien door oversturing kwam), maar dit helpt allemaal niet jammer genoeg.
Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Heb je de bufferlengte van FL Studio al omhoog gegooid (Options > Audio settings > Buffer Length)?

Schuif de slider eens een stuk naar rechts, wellicht is dit het probleem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hmm, ik had ook het haperend geluid zodra ik wat meer effecten er in ging gooien, de bufferlengte verhogen lostte meteen het probleem op. Ik vind het wel raar dat je maximaal 2048 samples hebt, mijn eigen maximum is 8196, misschien ligt dit aan de audio driver of geluidskaart? Als je de bufferlengte wat naar beneden doet, wordt het dan wel erger? Als ik mijn eigen bufferlengte naar 2048 zet en ik open een pre-made track van bijvoorbeeld Seamless hapert deze bij mij op de meest intensieve stukken ook lichtelijk. Nou goed, met de informatie uit de pagina die je gelinkt hebt zul je al het mogelijke eruit kunnen halen, dan wens ik je in ieder geval succes ermee.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding