Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg is de enter weg in Word?

Als ik een nieuwe zin begin door op enter te drukken krijg ik automatisch ruimte tussen de 2 zinnen terwijl ik dit eigenlijk niet wil.

dan krijg ik dit:

Ik stel hier een vraag

zodat ik weet hoe ik dit probleem op kan lossen.

inplaats van:
Ik stel hier een vraag
zodat ik weet hoe ik dit probleem op kan lossen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Met voorkom je de extra witruimte. Dit is echter symptoombestrijding.

De witruimte wordt veroorzaakt door een alinea-instelling, nl. 'Ruimte voor' en 'Ruimte na'. Je kunt deze aanpassen bij de alinea-instellingen. Dit moet je dan echter elke keer opnieuw doen. Beter is het om deze i.stelling aan te passen in het opmaakprofiel 'Standaard'. Klik hiervoor met rechts op het opmaakprofiel 'Standaard' en kies voor 'Wijzigen'. Klik vervolgens onderaan op de knop 'Opmaak' en selecteer 'Alinea'. Zet vervolgens de afstand voor en na alebei op 0.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je word 2007(dacht ik) of hoger hebt, kun je rechtsbovenin op een knop drukken waarop staat 'geen afstand'. Normaal gesproken staat dit op standaard, en krijg je die extra regel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar Paragraaf, opties en zet daar de linespaceiing op Single in plaats van Double.

Ik weet niet precies welke versie van word je hebt om een betere beschrijving te geen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet je in de instellingen aanpassen dat je standaard een regelafstand van 1 (Enkel) wilt hebben. Het staat onder Opmaak bij Alinea.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Door shift en enter tegelijk in te drukken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding