Hoe krijg is de enter weg in Word?

Als ik een nieuwe zin begin door op enter te drukken krijg ik automatisch ruimte tussen de 2 zinnen terwijl ik dit eigenlijk niet wil.

dan krijg ik dit:

Ik stel hier een vraag

zodat ik weet hoe ik dit probleem op kan lossen.

inplaats van:
Ik stel hier een vraag
zodat ik weet hoe ik dit probleem op kan lossen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Met voorkom je de extra witruimte. Dit is echter symptoombestrijding. De witruimte wordt veroorzaakt door een alinea-instelling, nl. 'Ruimte voor' en 'Ruimte na'. Je kunt deze aanpassen bij de alinea-instellingen. Dit moet je dan echter elke keer opnieuw doen. Beter is het om deze i.stelling aan te passen in het opmaakprofiel 'Standaard'. Klik hiervoor met rechts op het opmaakprofiel 'Standaard' en kies voor 'Wijzigen'. Klik vervolgens onderaan op de knop 'Opmaak' en selecteer 'Alinea'. Zet vervolgens de afstand voor en na alebei op 0.

Als je word 2007(dacht ik) of hoger hebt, kun je rechtsbovenin op een knop drukken waarop staat 'geen afstand'. Normaal gesproken staat dit op standaard, en krijg je die extra regel.

Ga naar Paragraaf, opties en zet daar de linespaceiing op Single in plaats van Double. Ik weet niet precies welke versie van word je hebt om een betere beschrijving te geen.

Dan moet je in de instellingen aanpassen dat je standaard een regelafstand van 1 (Enkel) wilt hebben. Het staat onder Opmaak bij Alinea.

Door shift en enter tegelijk in te drukken

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100