Waar kan ik windows movie maker downloaden (xp)?

Waar kan ik windows movie maker downloaden voor een xp-besturingssysteem. Ik kan het nergens vinden op het internet.

Toegevoegd na 22 minuten:
Hij staat echt niet op mijn computer

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.7K

Het beste antwoord

Bovenstaande versie is voor Vista. Niet verstandig dus om die op je computer te zetten!

Als het goed is, kun je hier nog de versie voor XP downloaden:
http://download.chip.eu/nl/Windows-Movie-Maker-2_784045.html
(Klik op "Nu downloaden" en daarna op "Software nu downloaden").
Ik kan het helaas niet voor je uitproberen, dus geef maar een seintje als het niet lukt. Dan kijk ik nog even verder.

Als Windows Movie Maker op je pc staat, kun je dat makkelijk tevoorschijn toveren via Start/Uitvoeren en de volgende bestandsnaam in te vullen:
moviemk.exe
Klik op enter en het bestand zou boven water moeten komen.
Pieter2011
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas, je krijgt van alles behalve het programma zelf bij die download.
Ik heb ook nog even geprobeerd met 'uitvoeren' het bestand te zoeken, maar zonder resultaat.
Pieter2011
12 jaar geleden
Pfff... lastig hoor! Het is wel duidelijk dat ze alle oude versies zoveel mogelijk van het internet hebben gehaald. Ik heb deze versie nog gevonden en hoop dat dat wél gaat lukken:
http://windows-movie-maker.en.softonic.com/
Succes!
Pieter2011
12 jaar geleden
Heb je wel Service Pack 2 op je pc staan? Daar is Windows Movie Maker namelijk onderdeel van. Het kan zijn dat je XP net geïnstalleerd hebt en SP2 er nog niet opstaat. Dan kun je dat servicepack via de automatische updates binnenhalen.
Pieter2011
12 jaar geleden
En ik heb er nog eentje gevonden:
http://www.tucows.com/preview/753874
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, de service Pack staat wel op mijn pc.
Ik heb je link bekeken, en deze heb ik al een keer geprobeerd.
Deze keer hetzelfde resultaat: 'This product only runs on Windows Vista'
Pieter2011
12 jaar geleden
Raar, want op beide beide websites staat toch duidelijk dat het Movie Maker voor XP is...
Tja, dan houdt het hier helaas op. Het enige wat je nog kunt doen is XP opnieuw installeren. Of een ander gratis programma proberen. Hier vind je er een aantal voor XP:
http://nl.softonic.com/s/videobewerking-software/gratis-windows-xp
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die tweede link had ik ook al geprobeerd :)
Daar krijg je alleen een of ander raar bestand dat niet te openen is.
Ik begin al te vrezen dat het programma nergens meer op internet staat..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, geweldig.
De portable Windows Movie Maker die in dat rijtje staat doet het wel.
Reuze bedankt!
Pieter2011
12 jaar geleden
Ik zat alweer een nieuwe reactie te typen toen het goeie nieuws binnenkwam... Wonderlijk dat die versie wél werkt!!
Maar gelukkig is het probleem dus kennelijk opgelost.
Ergens moet er toch iets mis zijn met XP op jouw pc. WMM hoort echt standaard in SP2 te zitten. Uit ervaring weet ik dat je SP2 niet zomaar kunt verwijderen om het er opnieuw op te zetten: dan loopt de boel helemaal vast. Maar goed, ik ben blij dat het opgelost is. Nu mooie video's gaan maken hè?!

Andere antwoorden (1)

Als het goed is hoef je het programma niet te downloaden. Iedere Windows-computer (dus ook jouw XP!) heeft Movie Maker standaard op de computer staan.

Typ bij de optie ''zoeken'' maar eens ''Movie Maker'' in, dan vind je het programma waarschijnlijk.