Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe schakel je mac filtering uit?

ik heb een ipad 2 van mn werkgever, en moet hier verbinding mee kunnen maken met wifi, ookal toets ik steeds het goede wachtwoord in, toch zeg hij dat er geen verbinding mogelijk is met het netwerk, nu heb ik op internet gezocht en zag dat je mac filtering kan proberen uit te zetten op je router, maar als ik hier op inlog kan ik daar nergens iets over vinden, ben niet zo technisch dus hoop dat iemand mij kan helpen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
925

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als je in het verleden andere apparaten wel zonder problemen hebt kunnen toevoegen (je weet het wachtwoord, dus blijkbaar is dat gebeurd?), is mac filtering waarschijnlijk niet het probleem...

Hoe mac filtering precies ingesteld wordt hangt af van merk en type van je route router.
Algemeen komt het erop neer dat je in moet loggen op je router (meestal kan dat via je browser, soms moet je daar ook een wachtwoord invoeren ...)
Dan zitten ergens in het menu opties om mac adressen toe te voegen, of de filtering aan of uit te zetten....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey, hmm okee,, eerlijk gezegd heb ik alle codes geprobeerd die op de router staan :$, heb dit soort dingen nog nooit hoeven doen dus had geen idee, als k mn ip open in mn browser krijg ik wel dattie is beveiligd met een WPA-PSK code, deze heb ik ook al een aantal keer geprobeerd als ww bij netwerk :s maar tevergeefs, mac kan ik niet vinden helaas, kan het misschien nog ergens anders aan liggen ?
Het hangt allemaal af van welke router jij gebruikt. Zoek je standard gateway in console (door ipconfig in te tikken). Deze code vul je in je url druk op enter. Dan kun je inloggen op je router en dan moet ergens iets zoeken met mac.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding