Geen machtiging om software op te slaan?

Ik heb software gedownload en wil het opslaan in de map Program Files. Ik mag het wel opslaan in een andere map, maar ik wil hem persé in program files, want het hoort bij een bepaald programma . Nu krijg ik de volgende melding: U hebt niet de juiste machtiging om bestanden op deze locatie op te slaan. Neem contact op met de beheerder om de juiste machtiging te krijgen".
Maar ik ben zelf de beheerder. Ik heb al gekeken bij accountbeheer wat ik zou moeten wijzigen, maar ik kom er niet uit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
Pieter2011
12 jaar geleden
Als je (nadat je bent ingelogd) via Start > Configuratiescherm naar Gebruikersaccounts (of Accountbeheer) gaat, dan kun je (in elk geval bij Vista) simpel zien of je Administrator bent: onder je accountnaam staat dan "Administrator".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat klopt! Dus daar zit niet het probleem.
Pieter2011
12 jaar geleden
Ik heb nog wat op het internet rondgekeken, maar kan niet echt een oplossing vinden. Ik zal even even een gok wagen, maar heb geen idee of het zal werken. Als je de (volledige) map Program Files met je rechtermuisknop aanklikt, en je kiest voor Eigenschappen, kun je naar het tabblad Beveiliging gaan. Als je daarna in het bovenste venster op Administrator klikt, kun je de machtiging bewerken. Zo kun je Volledig beheer aanvinken. En daarna natuurlijk een paar keer op OK en Toepassen klikken. Daarna zou je het nog eens kunnen proberen. Wellicht moet je eerst je pc opnieuw opstarten. Het lijkt me verstandig om de oude instellingen goed te onthouden, zodat je ze later weer terug kunt zetten!! Dat lijkt me toch wat veiliger. Het is het enige wat ik kan bedenken...

Antwoorden (1)

Is het een zip die je wilt uitpakken? Draai dan Winzip eens als admin.
Dan lukt het wel om daar naartoe uit te pakken.
Ritsuka