Waarom loopt mijn pc vast als ik youtube filmpjes in HD kwaliteit wil kijken ?

Hallo allemaal , ik heb eigenlijk sinds de HD functie op youtube er is nooit met mijn pc hd filmpjes kunnen kijken op mijn pc .
Hierbij loopt hij altijd helemaal vast .
Gewone filmpjes doen het wel .
Ligt dit aan mijn videokaart ??
PC is trouwens al bijna 8 jaar oud
gr ryan

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Het ligt aan de 8 jaar oude CPU, video wordt grappig genoeg in eerste instantie door de CPU afgehandeld. Pas als je je videosplitter/decoder goed afstelt kan GPU-acceleratie gebruikt worden.

Flash hoger dan 10.1 kan ook gebruik maken van GPU acceleratie als je een nieuwere GPU hebt, met een 8 jaar oud systeem kan je zomaar net buiten de boot vallen.

ALs je wil zien dat het aan je CPU ligt open dan taakbeheer (ctrl-alt-del) en kijk bij prestaties, je ziet dan waarschijnlijk een constante 100% CPU load wat duidt dat er eigenlijk meer gevraagd wordt van je systeem dan het aankan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zoals je al zegt, is je computer 8 jaar oud. 8 jaar geleden waren er nog niet zulke goede videokaarten als nu, dat zal de reden zijn waardoor je pc het niet aankan.