Hoe schakel ik de standaardlettertypes van Adobe Reader uit?

Beste allemaal,

Als ik een bestand in Adobe Reader open, dan zie ik heel vreemde lettertypes. Bekijk hiervoor de eerste afbeelding. Op de tweede afbeelding staat hoe het hoort te zijn. Hoe moet ik dat in Adobe Reader oplossen?

Het schijnt iets te maken te hebben met het embedden van lettertypes en het vervangen van niet ge-embedde lettertypes door standaard Adobelettertypes, alleen weet ik niet hoe het werkt.

Met vriendelijke groeten,

De vragensteller

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.2K

Het beste antwoord

Een lettertype kan alleen worden ingesloten als het een instelling van de leverancier van het lettertype bevat die
insluiten van lettertypen toestaat. Insluiten voorkomt dat lettertypen worden vervangen wanneer lezers het bestand
weergeven of afdrukken en zorgt ervoor dat de tekst in het oorspronkelijke lettertype wordt weergegeven. Houd er
echter rekening mee dat het bestand door insluiten iets groter wordt, tenzij het document CID-lettertypen gebruikt,
een lettertype-indeling die veel wordt gebruikt voor Aziatische talen. U kunt lettertypen insluiten of vervangen in
Acrobat of wanneer u een InDesign-document exporteert naar PDF.

U kunt het volledige lettertype insluiten of alleen een subset ervan met de tekens die in het bestand worden gebruikt.
Met subsets zorgt u ervoor dat de lettertypen en lettertypemetriek tijdens het afdrukken worden gebruikt door een
aangepaste lettertypenaam te maken. Op die manier wordt bijvoorbeeld uw versie van Adobe Garamond® en niet die
van het prepress bureau gebruikt voor weergave en afdrukken. Type 1- en TrueType-lettertypen kunnen worden
ingesloten als deze zijn opgenomen in het PostScript-bestand of beschikbaar zijn op een van de lettertypelocaties die
Distiller controleert. Er gelden geen beperkingen met betrekking tot insluiting.

Opmerking: In sommige gevallen is het niet meer mogelijk om TrueType-lettertypen te zoeken, te kopiëren, te
knippen of te plakken als deze zijn verwerkt door een PostScript-stuurprogramma. U vermijdt dit probleem door Adobe Reader
te gebruiken op het systeem waarop ook het PostScript-bestand is gemaakt. Controleer vervolgens of de TrueType-
lettertypen die in het bestand worden gebruikt, beschikbaar zijn op het systeem.

Het Multiple Master-lettertype kan door uitrekken of versmallen passend worden gemaakt. Op deze manier blijven de
regel- en pagina-einden in het oorspronkelijke document gehandhaafd. De vorm van de vervangende tekens komt
echter niet altijd overeen met de vorm van de oorspronkelijke tekens, vooral niet als het gaat om onconventionele
tekens, zoals scriptlettertypen.

Groet:Zoekertje