Hoe zorg ik dat een applicatie naar voren komt wanneer ik dubbelklik op een bestand?

Ik heb op twee computers dezelfde editor geïnstalleerd. Die kan meerdere tekstbestanden tegelijk openen.

Nu heb ik meer programma's tegelijk open. De editor staat ergens op de achtergrond - niet geminimaliseerd, wel bedekt door andere vensters. Als ik nu in Windows Verkenner dubbelklik op een tekstbestand, opent dat bestand in mijn editor.

Op de ene computer komt daarbij de editor naar voren, plaatst zichzelf dus vóór de andere vensters, zodat ik direct met het nieuw-geopende bestand kan werken. Op de andere computer blijft de editor op de achtergrond, en moet ik hem dus eerst naar voren brengen voordat ik het bestand kan bewerken.

Waar wordt deze instelling opgeslagen? Ik wil dat de editor op beide computers naar boven komt wanneer ik dubbelklik op een tekstbestand.

Cryofiel
14 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Maak een koppeling voor de extensie en het bestand...

klik op dat bestand met rechts... ga naar eigenschappen...
dan klik je rechts achter: "openen met", wijzigen...
Dan krijg je een nieuw venster "openen met"... Dan zoek je het programma op dat je wilt dat opgestart wordt... via bladeren kan dat... En kies dan altijd openen met dit programma... En dan heb je de link gemaakt...

In feite heb je dan een extensie geregistreerd in Windows... Zo zit dat en zo doe je dat... (Ik heb win XP, maar moet in elke windows analoog gaan hoor)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Die koppeling is er al. Ik schrijf al dat het bestand wordt geopend in mijn editor. Dat deel gaat dus prima. Het probleem is, dat (op de andere computer) de editor op de achtergrond blijft. Wel met het bestand geopend, maar onzichtbaar op de achtergrond. Ik wil graag dat de editor dan ook vooraan komt, dus zichtbaar wordt. Zoals het op de ene computer al wel gebeurt, maar op de andere dus niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok nu is het duidelijk... Dan zou ik eens regedt32 laten lopen in de beide registries... Ga naar uitvoeren in Start en dan regedt32 invullen in opdrachtprompt...
Zoek dan in de registry naar alle entries van je editor en vergelijk die... Het zal wel een optie hebben, die daaraan gelinkt zit, bv startminimal = +1 bij de een en startminimal = -1 bij de andere... Dan verander je dus de regeistry-entry analoog... Zo zou ik dat doen...
In de 'voorkeuren' of 'preferences' van die editor.
Vergelijk beide instellingen