Hoe kan ik in Word snel twee rijen woorden op 1 A4 pagina krijgen die ik al in Word heb staan?

Ik krijg voor de dyslexiebehandeling van mijn zoon regelmatig een hele rij woordjes die hij snel moet oplezen. Ik wil ze op 1 a4 formaat in beeld hebben (printen hoeft nog niet eens) maar hoe krijg ik die lange rij naast elkaar op 1 pagina zonder dat ik elk woordje moet gaan kopiëren en plakken en de tab moet gebruiken?

Ik wil dus van:

water
huis
tafel
kast
koken
pasta
onweer
stoel

naar:

water koken
huis pasta
tafel onweer
kast stoel

zonder over te typen of per woordje te knippen en plakken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
11.6K

Het beste antwoord

Klik in het Lint op Pagina (derde van links; het kan zijn dat dit in de Nederlandse versie net iets anders heet (ik heb hier de Engelse versie), maar het zal lijken op Pagina).

Klik dan in het Lint op Kolommen, en kies voor twee kolommen.

Zet nu de cursor aan de linkerkant van het eerste woord dat je in de rechter kolom wilt hebben. Klik in het Lint op Breaks (ik weet niet hoe dat in het Nederlands heet; het staat direct rechts van Kolommen), en kies voor een kolom-"break". Alle woorden vanaf het woord waar de cursor stond, staan nu in de rechter kolom.

Cryofiel
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Och wat kan het leven simpel zijn. Na 'kies voor twee kolommen' sprong alles al automatisch goed: ik had er 60, vrij groot lettertype en nu staat alles op 2 pagina's van 2 kolommen van 15 woorden per kolom! Dat van die breaks had ik dus niet eens nodig. Sommige dingen had je tien jaar eerder moeten weten. Ik ga dit soort dingen meer vragen hier ;) Bedankt.
Cryofiel
11 jaar geleden
Dat van die break had ik er voor de zekerheid bij gezet. Soms is het niet nodig, soms wel. Dat hangt af van je instellingen, en van het aantal woorden dat je op de pagina hebt staan. Als het zonder break al goed werkt: prima. Zo niet: zelf een break toevoegen. Fijn te horen dat je hebt ontdekt hoe het in de Nederlandse versie heet, en dat het werkt!

Andere antwoorden (1)

Helemaal aan het begin van je document gaan staan. Op kolommen drukken (bovenaan op taakbalk zie je pictogram met 2rijen). Dan toch datgene wat je in het rechterrijtje wilt hebben kopiëren -> kolom rechterzijde -> plakken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je het ooit zo zout gegeten? Je antwoord wordt gewoon gekopieerd door die gast!