Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Voor mijn draadloos netwerk moet ik een WPA2-sleutel invoeren, terwijl alles op WPA is ingesteld. Hoe verander ik deze WPA in WPA2?

Zonder WPA2 sleutel kan er ook geen verbinding gemaakt worden met internet. Het schijnt dat er op de site van Microsoft een bestand kan worden geïnstalleerd die van WPA, WPA2 maakt. Dit werkt echter niet. Wie kan mij verder helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
13.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat van het bestand is onzin De beveiligingsniveaus van je router en netwerkkaart staan gewoon niet gelijk. Aangezien wpa2-psk het veiligst is kan je het best die in je netwerkkaart wijzigen.bindingen en kies voor netwerkcentrum>>adapterinstellingn wijzigen. dubbelklik in het nieuwe scherm op je draadloze verbinding. In het pop-up scherm kies je voor eigenschappen van het draadloze netwerk. In de pop-up klik je op de tab beveiliging.In de bovenste optie beveiligingstype kies je voor wps2 personal of wpa2-psk.
Sluit alle vensters met OK en je kan de sleutel invoeren als je contact maakt met je draadloze netwerk.

Suc6
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kijk even in de beveiliging van de router:
Ik had hetzelfde probleem maar kon bij Beveiligde modus WPA-PSK invoeren, daarna kon ik bij Authentificatie WSP-PSK aanklikken en een eigen wachtwoord invoeren. Als de mogelijkheid er is: Encryptie methode TKIP.
De mogelijkheden hangen natuurlijk van je router af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding