Kun je het wifi-verkeer afluisteren? Bestaat er software waardoor men mijn internetgedrag kan monitoren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
2.6K

Antwoorden (3)

Ja dat bestaat. Vooral als iemand toegang heeft tot hetzelfde (wifi) netwerk. Als je WPA2 codering aan hebt staan is het erg lastig of misschien wel onmogelijk voor buitenstaanders. Het gebruik ervan zou wel illegaal kunnen zijn.
Je kunt eventueel je internetverkeer extra beveiligen door bijvoorbeeld tor te gebruiken (zie bron)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tor biedt toch geen bescherming op lokaal niveau?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar komt nog bij, wel eens van "overkill" gehoord?
Alles wat via de ether wordt verzonden is te ontvangen, en te decoderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil je nog weleens een poging zien doen op een tor/wpa2 signaal. Er gaan waarschijnlijk jaren overheen voor je daar de sleutels voor gevonden hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de woorden van MrTomaat: "Tor biedt toch geen bescherming op lokaal niveau?"
Wel geef ik AdrieK in zoverre gelijk, dat de vraag eigenlijk is, of het voor iemand de moeite loont om je WPA2 verbinding te kraken om je netwerkverkeer te bespioneren. Ik wil niemand kleineren, maar voor de gemiddelde burger moet een hacker er bij gebruik van WPA2 volgens mij te veel moeite voor doen.
Hallo,

wanneer je bent ingelogt op wifi zou je met enige oefening door middel van een zo genoemde sniffer verkeer kunnen bekijken. een voorbeeld van een sniffer programma is: wireshark.
wat er gebeurd wanneer je dit soort programma's aanzet is dat alle verkeer binnen dat netwerk via jouw gaat.

groeten,