Hoe moet je de dubbele puntjes op de e doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
371.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In welk programma? In Word 2010 werkt de aloude "Shift+"+e" niet meer, en heb zelf ook de sneltoets daar nog niet gevonden.. Blijf m volgen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
door 2 puntjes op de e te plaatsen :-)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat heet een trema, simpel houd de e ingedrukt en dan zie je meerdere opties (è3éêëēėęěĕə)☺
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+Zniloe dat werkt helaas alleen op de telefoon/tablet.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
je kan ook gwn schrijven in plaats van perse te typen
LeonardN
5 jaar geleden
Dat is geen antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Wat men precies in Nederland bijna niet weet : op een Belgisch Azerty-klavier werkt dat precies hetzelfde.Een Nederlands- of USA - klavier ,hebben we daarvoor niet nodig.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
met een macbook moet je de e ingedrukt houden en dan kan je kiezen uit 1,2,3,4,5,6 of 7
bij een andere computer moet je shift+'+e doen en bij een telefoon e ingedrukt houden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
je doet shift+'' en dan op de e bijvoorbeeld dan heb je ë
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het lukt niet hoe moet dit nou

Het beste antwoord

Zorg ervoor dat jou toetsenbordtaal op verenigdestaten Internationaal staat. Druk dan op het toetsenbord met shift ingedrukt op " toets daarna een klinker en zowaar de dubbele punt staat boven de klinker.
Dit geld ook voor `' ^ " ofwel è é ë ê
groet,
Frank
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
maar dan krijg je hoofdletter

Andere antwoorden (12)

Shift + (dus tegelijk)de aanhalinstekentoets (naast Enter) en daarna de 'e' intoetsen.

ë

Toegevoegd na 2 minuten:
Óf Alt 137: houd Alt ingedrukt en toets met het nummerieke gedeelte (aan de rechterkant van je toetsenbord) het getal in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een Nederlands toetsenbord hebt ingesteld: eerst " intypen (je ziet dan nog niets), dan een e; er verschijnt dan een ë.

Alternatief, dat altijd werkt, of je nu wel of geen Nederlands toetsenbord hebt ingesteld: Alt-0135.

Toegevoegd na 1 minuut:

Nog een mogelijkheid: onder Bureau-accessoires zit een tooltje (in het Engels heet dat Character Map - ik weet niet hoe het in een Nederlandstalige versie van Windows heet). Met dat tooltje kun je al dat soort letters met accenten vinden.

Toegevoegd na 17 minuten:

Ik heb een typefoutje gemaakt. De combinatie die altijd werkt is niet Alt-0135, maar Alt-0235.

Met dank aan JSZ die mij hierop wees.
Cryofiel
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Oeps, typefoutje... het had Alt-0235 moeten zijn.
Naast de dubbele punt zie je deze toets " als je shift " doet en dan de letter intypt moet het lukken :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Shift en de knop linksboven daarvan indrukken (waar je: '' mee krijgt), vervolgens loslaten en dan de E indrukken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op een toetsenbord door " plus shift en dan de e in te drukken.
En bij een iOS mobiel of iPod touch..
Door de e langer in te drukken. Ë
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op een apple computer is het:
Alt tegelijk met de u, en dan de e indrukken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op je telefoon moet je simpelweg de letter 'e' ingedrukt houden en daarna slepen naar de letter 'ë', Op de meeste computers en laptops moet je op de dubbele aanhalingstekens drukken (") en daarna op de 'e'. Bij latops van apple moet je eerst drukken op 'alt' en 'u' en daarna op 'e'.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dit is wat ik altijd gebruik, ik heb voor het gemak de link er maar bij gezet.

Dubbele puntjes (trema)
Druk tegelijkertijd Alt en U in, dit zorgt voor een trema op de eerstvolgende letter.
Alt+U en daarna a maakt ä.
Alt+U en daarna e maakt ë etc.
edit: dit werkt alleen op de mac kom ik net achter, op andere toetsenborden gaat het zo:

Umlaut ä 0228 ë 0235 ï 0239 ö 0246 ü 0252 ÿ 0255
Speciale letters kunnen gemaakt worden door de Alt-toets ingedrukt te houden terwijl je de bovenstaande code op het numerieke toetsenbord typt. Na het loslaten van de Alt-toets verschijnt het teken.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
nederlands toetsenbord: " intikken, dan e. = ë
of alt 137.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
je moet eerst ctrl shift dubbelen punt tegelijk indrukken en dan de let e i ect.
groetje

oumnia
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Als je een apple mac heb moet je dit doen:

alt indrukken en dan op de u drukken en ten slotte op de e drukken .
dan krijg je de ë
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
goed!
het lukt
Amadea
3 jaar geleden
Dat antwoord is al gegeven op 13 januari 2012.
Door de alt-toets (of option-toets), (⌥) te combineren met de e komt er een keuzescherm naar voren.
Houd de 'e' 1 seconde ingedrukt.
Je krijgt een scherm te zien met verschillende opties. Zie afbeelding hieronder.
Druk op 2.
Voilà! De ë.