Wat kan ik het beste doen als Word niet reageert?

Ik ben mijn.stage verslag aan het maken van 36 kantjes en nu blijft mijn Word hangen en kan ik nergens meer op klikken wat kan ik het beste doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
28.5K

Antwoorden (4)

Ik hoop dat je zo veel mogelijk tussentijds hebt opgeslagen, want normaal gesproken zul je het programma opnieuw moeten opstarten om 't weer te laten werken. Word slaat overigens vaak automatisch ook je werk op als het vastloopt, al gebeurt dat niet altijd. Je kunt weinig anders doen dan het programma te beëindigen, alleen de computer op slaapstand zetten werkt wellicht nog (heeft bij mij wel eens geholpen).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat bij mij wel helpt is dit: Als het programma nergens meer op reageert en de computer ook niet, dan kun je het beste de computer met de uit-aan-knop helemaal uitschakelen en na een paar seconden weer aanzetten. Hij zal misschien lang doen over het opstarten omdat ie merkt dat er iets raars is gebeurd en allerlei extra checks uitvoeren. Hopelijk vind je je document ongeschonden terug.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik dacht dat Word ook over een soort van automatisch herstel beschikte, dus wanneer je Word niet op de normale wijze afsluit maar bijvoorbeeld op een wat meer effectievere manier omdat ie bijvoorbeeld vast gelopen is. Dan zou er als het goed is een bericht moeten komen verschijnen dat je hem kunt herstellen omdat Word mogelijk niet correct is afgesloten. Zo werkt het tenminste zeker wel bij versie 2010.

Wanneer je verder gaat en herhaling wilt voorkomen probeer dan zoveel mogelijk andere processen niet te gebruiken en dus zoveel mogelijk niet benodigde programma's afgesloten te laten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Normaliter slaat Word om de zoveel tijd automatisch op ( ik meende te weten om de 10 minuten ).
Dat je alles kunt redden is een ijdele hoop.
Maar mischien als Word abrupt word afgesloten dat je het in de volgende sessie het e.e.a. kunt herstellen.

Ik ben bang dat het antwoord te lang op zich heeft laten wachten en het kwaad al geschied is, maar in een dergelijk geval kun je ook proberen het taakbeheer te openen ( control/alt/delete ) of rechtsklikken op de taakbalk en dan in het contextmenu kiezen voor taakbeheer.
Je gaat dan naar "toepassingen" en daar zie je dan Word staan, klik hier op met je rechter muisknop.
En kies dan gelang de melding op Activeren.
Of als dat niets bied, wederom rechtsklikken en dan ga naar proces.
Nu kom je bij het proces, klik hier wederom op rechts en kies voor prioriteit instellen, kies hier dan hoger dan normaal.

Ook kun je er voor kiezen om in het vorige menu andere applicaties af te sluiten, zodat Word wat meer "adem" kan krijgen.
Het is niet gezegt dat dit altijd helpt, maar alles is beter dan helemaal opnieuw te beginnen.

Succes alvast met je stage verslag.