Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe backup je nadat je de eerste keer al je data hebt overgezet?

Ik heb twee harde schijven en heb een kopie gemaakt van de ene harde schijf naar de ander. Als er nu over een maand wat dat is bijgezet... hoe kan ik dan zien wat dat is en hoe voeg ik dat toe aan de backup schijf?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
832

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je kan dat in je brandprogramma bekijken.

Je kunt ook (heel handig programma): Win Commander gebruiken. Daar zit een functie in die de 2 harde schijven kan vergelijken. Dus het bestand wat niet op de ene of de andere schijf staat, wordt gehighlight. Weet je precies wat ontbreekt. Dit programma is handiger dan via een brandprog. Immers als je de bestanden weet, ga je toch kopieren naar de andere harde schijf!

Toegevoegd na 4 minuten:
Kan het je wel even over de mail naar je toesturen. Is al een vrij oud programmaatje, maar werkt perfect.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak gebruik van een echt backup-programma, die houdt dat allemaal bij. Je kunt dan ook bestanden verwijderen van je backupschijf als op je hoofdschijf die met opzet gewist zijn, en veranderingen worden automatisch gedececteerd. Een goed gratis programma is:
(Lees meer...)
escape
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding