Hoe backup je nadat je de eerste keer al je data hebt overgezet?

Ik heb twee harde schijven en heb een kopie gemaakt van de ene harde schijf naar de ander. Als er nu over een maand wat dat is bijgezet... hoe kan ik dan zien wat dat is en hoe voeg ik dat toe aan de backup schijf?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Je kan dat in je brandprogramma bekijken.

Je kunt ook (heel handig programma): Win Commander gebruiken. Daar zit een functie in die de 2 harde schijven kan vergelijken. Dus het bestand wat niet op de ene of de andere schijf staat, wordt gehighlight. Weet je precies wat ontbreekt. Dit programma is handiger dan via een brandprog. Immers als je de bestanden weet, ga je toch kopieren naar de andere harde schijf!

Toegevoegd na 4 minuten:
Kan het je wel even over de mail naar je toesturen. Is al een vrij oud programmaatje, maar werkt perfect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak gebruik van een echt backup-programma, die houdt dat allemaal bij. Je kunt dan ook bestanden verwijderen van je backupschijf als op je hoofdschijf die met opzet gewist zijn, en veranderingen worden automatisch gedececteerd. Een goed gratis programma is:
escape