Met welk proggramma kan je filmpjes bewerken van je eigen gemaakt ?

geen movie maker

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Dat hangt af van je besturingssysteem en het bestandsformaat van je films/video's/clips.

In het algemeen:
Sla een bewerkte versie van je filmclip onder een nieuw naam op en bewaar je oorspronkelijke beelden. Die hebben 100% zeker de best mogelijke kwaliteit.

- Windows 7 && .mov bestanden:
QuickTime. Kost 30 euro. Kunt er mee knippen, maar veel meer ook niet.

- Windows XP && .avi of .mov:
AVS video editor. Gratis. Kunt er vrij veel mee. Scenes plakken tot een film bijvoorbeeld, scenes inkorten, titels toevoegen, overgangen maken (templates) etc.

- MS DOS && *.* (*.* betekent "alles")
Geen programma voor want MS DOS is niet grafisch.
(Deze optie zet ik er alleen voor de "volledigheid" bij.)

- Mac && .mov:
QuickTime. Gratis.

En zo zijn er nog veel meer combinaties mogelijk.
Afhankelijk dus van je besturingssysteem en het bestandsformaat van je filmpjes.

Veel plezier ermee !

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik vergeet een hele belangrijke.
LINUX !!

dus
LINUX met *.* (=alles)
Cinerella. Gratis. Kunt er veel mee.
Kijk hier voor de specificaties http://www.heroinewarrior.com/cinelerra.php
't Is een professioneel programma, maar gratis !
http://www.heroinewarrior.com/cinelerra.php#download
Een nadeel zit er wel aan: je moet de sourcecode zelf "compileren". Voor Linux-mensen is het duidelijk wat er dan moet gebeuren.
Voor anderen gaat het wat ver van het vraag af om dat nu uit te leggen.
Andere Linux video editors zijn hier te vinden:
http://www.cyberciti.biz/faq/top5-linux-video-editing-system-software/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

sony vegas

Toegevoegd na 34 seconden:
pinnacle studio
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
after effects, final cut pro (mac)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Www.moviemaker.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sony vegas pro, dat kan je 30 dagen gratis proberen, en dan kan je het voor altijd 'illegaal' downloaden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij is dit nog wel een goed programma
http://www.winportal.nl/videolan-movie-creator

mvg airon & nog veel succes met je filmpje