Is het veilig en geeft het geen problemen als ik een proxymanager installeer?

Om data gevoelige opslag te beveiligen zegt een programma zoals : Privacy Optimizer ?

Er zijn programmatjes te koop of gratis te krijgen die zeggen dat men om veilig te zijn op internet een proxymanager moet installeren maar kan dat wel omdat je provider dit niet zou ondersteunen ,of?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Het geeft geen problemen en providers ondersteunen dit want het is gewoon een andere poort waarover je communiceert. Echter met een externe proxy i.c.m. proxymanager wordt je internet wel veel trager, immers wordt al je internet verkeer omleid via deze proxy. Beter is om een klein linux servertje thuis te hebben en die rechtstreeks aan je router te knopen en dan de communicatie via 'binnenkant' van die proxy te laten lopen. Proxies geeft meer veiligheid maar ook meer configuratie zorgen, dat is dat je goed moet weten wat je doet m.b.t. poort configuraties
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Om concreet antwoord te geven op jouw vraag. Het hoeft niet altijd veiliger te zijn om een proxymanager te gebruiken. En het is onzin om een kleine "unix server" in te regelen. Een proxymanager gebruikt altijd een proxyserver wat een "cache" machine is. iemand die beheer heeft over zo een cache machine zou jouw data altijd kunnen bekijken, als deze persoon dit wilt. Zelf zou ik de type data beveiligen middels een secure verbinding. Als je echt veilig data wilt overzetten moet je denken aan VPN verbindingen of een partij wat SSL ondersteunt.