Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik het oorspronkelijke icoon van een website als snelkoppeling op mijn bureau blad ??

Het gaat dus om de afbeelding.
De iconons veranderen per browser momenteel gebruik ik Google Chrome alle iconen zijn hetzelfde

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
24.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is mogelijk maar wel wat omslachtig.

1. Maak een map aan op de C schijf en noem het bv iconen
2. Zoek het icoon op de website op (meestal favicon.ico) Dan kan je via de bron weergave doen(rechter muis pagina-bron bekijken)
3. Kopieer deze url van het icoon en plak het in de brouwser.
4. Sla de afbeelding die je te zien krijg op in de map iconen op de pc
5. Maak een nieuwe snelkoppeling op het bureaublad met de verwijzing naar de website. bv http://www.website.nl.
6. Klik op de nieuwe snelkoppeling met de rechtermuis en klik op eigenschappen.
7. Ga naar de 2e tabblad en klik op ander pictogram.
8. Ga in het volgende venster nu weer naar de map iconen en klik op het icoon wat je wilt hebben. Klik Ok om het te bevestigen en nogmaals om de verandering in de eigenschappen te bevestigen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er zijn meer pc-gebruikers die zich afvragen of je, aan een snelkoppeling op je bureaublad, het icoon van de website kunt toevoegen. Voor zover ik weet gaat het niet lukken: daarvoor hebben de icoontjes die in het venster van je browser (en bij je favorieten) staan een te lage resolutie. Het zijn favicon.ico bestanden. Die zouden heel brokkelig en onleesbaar worden als je ze op je bureaublad zou zetten.
(Lees meer...)
Pieter2011
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding