Wat is een goed programma om een soort kaart (plattegrond) te maken met verschillende routes die in zwart-wit te onderscheiden zijn?

Je hebt een afbeelding van google maps, en dan teken je hier een aantal lijntjes overheen (dikke lijn, dunne lijn, stippellijn etc). Welk programma kan ik hiervoor het best gebruiken?

Het lieftst op mac, maar ik heb bootcamp dus windows kan wel maar liever niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Alvast een plusje voor deze goeie vraag. Ik heb eens wat zitten googelen, en heb zaken ontdekt, waar ik zelf ook naar op zoek was.

Ik weet geen software, maar met google maps gaat het uitstekend, en kun je m.i. alles doen wat je wilt. Je kunt kiezen tussen zelf lijnen tekenen of de (bestaande) weg volgen, en door overal punten neer te zetten, kun je het net zo nauwkeurig doen als je zelf wilt.

Volg gewoon de beschrijving hieronder.

http://www.snelfietsroute.nl /index.php?option=com_content&task=view&id=63&Itemid=1

Toen ik zelf aan het uitproberen was, (het is in het begin een beetje gepriegel) dacht ik in eerste instantie dat het wel jammer was dat je alleen maar blauwe routes krijgt, en dus geen verschil tussen de diverse routes op één kaart kunt zien. Maar ook daaraan is gedacht.... ;-)

Als je klaar bent met een route, gewoon bovenin het venster dat verschijnt klikken, en je kunt de soort lijn, de dikte, en de kleur aangeven.

Ik weet niet wat jij ervan vindt, maar ik vind het schitterend! Bedankt voor je vraag! :-)

Veel succes!