Hoe tekst automatisch vervangen door een afbeelding in Excel?

Ik wil voor een schema graag bij elke persoon een afkorting type di dan automatisch wordt vervangen door een afbeelding weet iemand hoe dit moet? Gaat dit met een functie of moet ik hier een aparte code voor typen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
1.4K
Frimu2
10 jaar geleden
Ik was met hier op gv een aardig eind, had zelfs een filmpje op youtube gevonden.... Maar heb het er nog niet mee voor elkaar gekregen. Ik ga je vraag volgen.( misschien lukt het jou wel). http://www.goeievraag.nl/vraag/computers-internet/programmeren-design/formule-picture-lookup-geeft-excel.481531

Antwoorden (1)

Daar zou je een code voor moeten schrijven, en dan nog zou het nief efficient zijn om op deze manier afbeeldingen in te voegen.
In jou geval zou je constant alles wat je typt moeten gaan vergelijken met een lijst van afbeeldingen die je, van tevoren, hebt opgebouwd. Dat zal geen mooie code worden, en al helemaal niet met de beperkingen van Excel.

Waarvoor heb je dit nodig als ik vragen mag?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik wil een schema maken van allemaal leden. Deze krijgen allemaal werkpunten bij een tussentijdse evaluatie. Deze werkpunten worden uitgedrukt door een pictogram en hebben allemaal ook een afkorting (voor diegene die niet digitaal werken). Ik moet eigenlijk gewoon op een makkelijke manier afbeeldingen die al in het document staan kunnen invoegen in een cel. Alvast bedankt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan het op deze manier doen, er staat ook een voorbeeldje onderaan de pagina. http://www.jkp-ads.com/articles/ShowPicture00.asp
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb het geprobeerd maar lukt me niet. Ik blijf steken bij het invoegen van het object waarna ik de formule in =picture verander zegt hij dat het een ongeldige verwijzing is? Weet iemand wat het probleem is of weet iemand een andere (makkelijkere) manier?