waarom zie je golven op de gebrande dvd als het beeld beweegt?

ik heb met imovie een film gemaakt van onze vakantie (de film is goed gefinaliseerd) en als ik hem afspeel met iMovie is het goed beeld. maar ik heb hem gebrand (via iDVD) en als het beeld beweet zie je golven.. waar ligt dat aan en hoe kan ik het verhelpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Bedoel je dit effect? Interlacing probleem, de even en oneven lijnen verschuiven bij een horizontale beweging in het beeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, het is zoiezo minder maar het bewegend deel golft als het ware. iemand had bijv. een topje aan, en dat bandje was niet recht maar het heeft golven in het beeld!