Hoe brand ik een avi bestand die, met een werkend menu, af te spelen is op een dvd speler?

Ik heb een film gemonteerd en heb nu een avi bestand van 4gb. Nu heb ik al tig keer geprbeerd om dat met een menu op een dvd te krijgen maar helaas. Ik gebruik pinnacle studio 14 om te monteren. De pré vertoning is goed. Maar dus niet op een gebrande DVD HELP!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Mogelijk moet je voor een andere bestandsindeling kiezen op je HD. Staat het als FAT 32 vast dan zijn bestanden van 4Gb te groot. De oplossing is dan de partitie over te schakelen op NTFS. Dat is gelukkig vrij eenvoudig te doen. In Help even zoeken naar NTFS en daar staat de procedure klaarhelder beschreven. NTFS kent geen grenzen aan de grootte van het bestand.
Bij de nieuwste windowsversie 7 is de indeling standaard NTFS danwel gaat vanzelf over tot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

wat je zou kunnen proberen is om de film in Pinnacle als .avi of (divx) op te slaan en hem dan met bijvoorbeeld Nero branden. Ook zou je in Pinnacle zelf kunnen uitvogelen of je hem 'als dvd-bestand of dvd-video' kunt branden. Dat zijn de uitgangspunten. Je hebt nu een .avi en die moet je omzetten naar een dvd-file.

Als je er met die programma's niet uitkomt dan zou je onderstaande tutorial eens kunnen proberen:
Succes en ik hoop dat je niet al te veel dvd'tjes hieraan verspeelt! ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gebruik "convertXtodvd" je sleept de film in het programma en je druk op convert. het programma zet de film om in vob bestande(dvd) en maakt automatisch een menu. daarnaa brandt hij het op een dvd.