Ik krijg constant bij spotnet dat hij aangeeft dat hij geen verbinding kan maken met de server. Hoe kan ik dit verhelpen?

Het licht niet aan de internet verbinding want die werkt gewoon; het is zelfs met kabel.

Echt iedere keer bij het kijken van de tweede of derde post heeft hij ineens geen verbinding. En dan zo ineens probeer ik het later weer en dan heeft hij weer verbinding. Maar dit blijft dan ook hooguit 3 minuten zo.

Ervaringen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
2.2K

Het beste antwoord

Al het bovenstaande daargelaten; Spotnet is leuk maar is nog steeds enorm buggy en onvoorspelbaar. Ik heb 'm al drie keer opnieuw moeten installeren na vreemde crash issues, bandbreedte-dips, zogenaamd over mijn limiet aan verbindingen zitten (en nee, NIET met nog een andere newsreader ook aan, lijkt eerder dat Spotnet z'n verbindingen regelmatig niet goed sluit) etc..

Dus gewoon even Spotnet helemaal deïnstalleren en dan weer opnieuw installeren kan ook een hoop helpen.

Het is wel een aardig programma, ik hoop dat de makers het nog beter gaan maken. Tot die tijd blijf ik nzbindex.nl en binsearch.info ernaast houden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik download ook het liefst met grabit! :) Spotnet krijgt gewoon niet eruit wat erin zit. Toen ik trouwens laatst spotnet herinstalleerde bleef hij mij instellingen gewoon houden (usenet provider en zo), filters heb ik nog niet mee gewerkt :) Ik ben trouwens ook een bierdopje gebruikert... Nuttig! Alleen hij outhoudt mijn login niet meer tegenwoordig, dat is wel irritant.

Andere antwoorden (4)

Tja heb ook constant van dat soort rare dingen met spotnet en er wordt door meer mensen geklaagd, ik gebruik steeds vaker een zoekfunctie op binsearch.info .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij spotnet is de configuratie zo ingericht dat het programma ingelogd moet zijn bij de nieuwsgroepen net als een nieuwsreader moet om te downloaden.

Het is dus mogelijk dat als je je nieuwsreader aan hebt staan en die verbinding heeft dat je dus niet kunt inloggen op spotnet omdat er geen vrije verbindingen meer zijn.

Dat kun je dus oplossen door even je downloads uit te zetten en dan op spotnet te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit kan meerdere oorzaken hebben
1- U bent op dat moment al iets aan het downloaden
2- Uw verbinding is niet supersnel ( meer)
3- Uw bandbreedte is laag,omdat er op de achtergrond- mede- gebruik wordt gemaakt van de internetverbinding.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt door je payserver als je te laat ben met opwaarderen veranderd je inloggegevens
Bronnen: