Hoe ondertitel je een filmpje?

Ik weet hoe ik ondertitels kan maken (Subtitle Workshop bijvoorbeeld), maar ik vraag me af hoe ondertitelaars zorgen dat de tijden precies goed zijn?

Elke keer maar weer precies op het juiste moment op pauze klikken en de tijd noteren? Of is hier een handigere methode voor?

Toegevoegd na 3 minuten:
(PS: Wat is makkelijker, eerst alles achter elkaar typen wat er gezegd wordt en later zorgen dat ze op het juiste tijdstip neergezet worden, of gewoon per zin werken?)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Ik doe het altijd via Windows MovieMaker. Dat gaat niet echt snel: je moet het zin per zin doen, en op de juiste plaats slepen, maar voor mij is het goed genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen die de ondertiteling voor films maken doen het inderdaad zo, ze pauseren en noteren de tijd etc.
Maar de meeste films hebben een ondertiteling op internet staan en dan nog een programma downloaden weet de naam niet uit m'n hoofd maar daarin kan je die ondertiteling en de film in openen en dan gaat hij het vanzelf op tijd zetten erg handig
Maar als je het voor een onbekend film wilt doen raad ik je aan om sony vegas 7 of 8 te gebruiken daarin kan je beter werken dan ...

Toegevoegd na 22 seconden:
Windows movie maker