Ik heb analoge TV op mijn PC. Ik gebruik het programma Arcsoft Totalmedia, maar ben er niet tevreden over. Bestaan er nog zo'n programma's?

Waarmee je dus tv op je pc kunt zien door analoge kabel aan te sluiten. Windows Media Center kan dit. Maar is dit een compleet systeem? Kan je ook gewoon Windows Media Center als een eenvoudig programma kopen of is dat steeds een bundel in Windows zelf (met windows zelf bij?). Kan je dat ook afzonderlijk installeren op een reeds aanwezige Windows XP? Ik heb windows xp SP3 en wens windows media center te installeren, maar kan je windows media center enkel krijgen mét windows erbij of gewoon het programma zelf? (want ik heb al windows xp)

Toegevoegd na 21 minuten:
Of een ander goed multimedia systeempje (programma) dat analoge tv kan afspelen en opnemen

Toegevoegd na 23 minuten:
Ik bedoel dus geen hardware he, een tv-kaart (analoog) is reeds ingebouwd in de pc, ik zoek gewoon naar goede software om er dus mijn analoge tv mee te zien (via de kabel die ik dan inplug in mijn pc vanachter)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kom maar op met die antwoorden. Heb ik ook wel belang bij. +1

Het beste antwoord

Oké. Daar gaan we:
Windows mediacenter was bij XP een aparte versie. Die kon je niet los installeren. "Kon" zeg ik, want in feite is XP achterhaald, ook al ben je er erg aan gehecht.
Bij Vista en Windows7 kun je een versie kopen met een ingebouwd MCE. Dat zijn de duurdere versies.
Wat jij moet doen is Mediaportal installeren, dat is gratis en vergelijkbaar met MCE.
AWM
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mediaportel werkt niet goed, zelfs niet nadat ik al de stappen van de handleiding heb gevolgd.
AWM
13 jaar geleden
Mmm, dan heb je een ander probleem. Moeilijk om je hierbij te helpen op afstand. Meer smaken zijn er eigenlijk niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat wel raar is, dan, Arcsoft Totalmedia 3.5 werkt wél perfect (alles, alle zenders, ...) maar ik vind de navigatie niet zo prettig daarbij. Ruis bij analoge signalen is normaal zeker? Ik heb nu precies meer ruis dan voorheen bij Arcsoft totalmedia als ik tv afspeel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik doe waarschijnlijk iets fout, maar de link op zich is wel heel interessant
bedankt