Browser geinstalleerd op HDD?

Op PC 1 heb ik Firefox geinstalleerd op een externe harde schijf, ook meteen bladwijzers aangemaakt met al mn favorieten en een paar wachtwoorden opgeslagen enz enz.
Nu zit ik op PC 2 met dezelfde ext. hardeschijf op dezelfde browser maar zijn al mn bladwijzers verdwenen, mn geschiedenis is leeg, kortom, de browser is gewoon weer leeg. Staat al die data nu op PC 1?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
Kimath
12 jaar geleden
Je moet Firefox Portable hebben.

Het beste antwoord

Jij moet de portable editie hebben van firefox.
Kijk maar eens op www.portableapps.com

Toegevoegd na 6 minuten:
Portable apps zijn programma's die niet geinstalleerd hoeven te worden. Ze worden gewoon ergens gekopieerd en dan werken ze. Ze halen hun eigen instellingen vanuit bestanden in dezelfde folder structuur vandaan en zo ook je bladwijzers e.d.

Binnen Windows zijn er speciale plekken waar programma's hun instellingen kunnen bewaren. Zo is er het register en zijn er speciale mappen onder het account van de windows-gebruiker.
Portable apps, negeren dit en houden het in eigen beheer.

Zo heb ik een hele usb-stick vol met programma's die ik altijd bij me heb.
Een ander voordeel is dat wanneer je windows opnieuw installeerd, je alleen maar een map kopieert, en alle programma's met hun instellingen zijn weer beschikbaar. Dit is snel en goed voor backups.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De browser slaat alle info (geschiedenis, cookies etc.) op op de vaste harde schijf, je zult dus dit op je externe harde schijf moeten opslaan. Eventueel kan je instellen dat de browser dit altijd op de externe harde schijf opslaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is geen direct antwoord op je vraag, maar kan wel een oplossing zijn voor je probleem...
Zoek voor een synchronisatie programma voor je browser favorieten. Installeer dit op PC1 & PC2. Hierdoor heb je geen ext. hdd nodig en heb je toch altijd je favorieten altijd bij je.. Ook zelfs als je naar een nieuwe computer gaat (mits je natuurlijk het synchronisatieprogramma met je meeneemt.

:)