hoe komt het dat mijn laptop geen verbinding meer kan maken met het netwerk?

Alle andere apparaten in het huis wel. Zou iemand kunnen helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Dit is wel een lastig probleem om zo op te lossen zonder beschrijving of iets dergelijks.
Zou je ons wat meer informatie kunnen geven?

Welke laptop heb je?
Heb je de laptop via wifi aangesloten of een kabel?
Heeft het eerder wel gewerkt?
Geeft hij een fout aan tijdens het verbinden?
Heb je de nieuwste drivers?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Stap 1 is achterhalen of het een softwarematig of hardwarematig probleem is. Dit doe je door de linux-live-distro-test.

Bij een hardwarematig probleem zal de laptop gerepareerd moeten worden of via de kabel moeten worden aangesloten. Een aparte wifi-adapter kan ook maar lijkt mij alleen aangewezen als je geen bluetooth op de laptop hebt. In veel laptops werken die namelijk samen om elkaar niet te storen. Ze zitten namelijk op dezelfde frequentie. Vandaar liever reparatie in dat geval.

Bij een softwarematig probleem controleer je best of je verbonden bent met het juiste netwerk en ook of je interne ip-adressen wel kan bereiken. Dan heb je al een idee waar het misloopt. Kijk sowieso in het configuratiescherm of alles ivm de netwerkverbinding er correct wordt weergegeven.

Het elimineren van andere mogelijk softwarematige problemen kan verdere stappen vereisen.