Waar kan je in vmware de videokaart settings vinden?

Ik heb voor heel veel besturingsystemen grafische kracht nodig. Maar ik kan nergens de videokaart settings veranderen. Ik heb in mijn laptop een nvidia geforce gt 540m videokaart van 1 GB. Dan zou hij makkelijk de grafische kracht kunnen gebruiken. Maar ik kan nergens de settings vinden. Ik heb al bij Display gekeken maar nergens vond ik de settings die ik nodig had.

Weet iemand de oplossing?

FeD

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.3K

Het beste antwoord

1) Start VMware speler en klik met je rechter muis knop op de virtuele machine waarvan jij de grafische instellingen wilt bewerken.
2) Klik op "Scherm (of display)" in de Hardware lijst
3) Vink het vakje aan waar "Versnel 3D grafieken (of accelerate 3D graphics)" staat
4) Selecteer nu de radio knop waar "gebruik host instellingen voor monitor" staat. Gebruik nu dezelfde resolutie die op de host computer wordt gebruikt. Je kunt ook "specify monitor settings" selecteren om een andere resolutie te selecteren

Probeer ook het volgende:

1) Zorg dat de VMware tools zijn geïnstalleerd op de virtuele machine
2) Sluit de virtuele machine af
3) Klik met je rechter muis knop op de virtuele machine en selecteer "bewerk instellingen (of edit settings)"
4) Klik nu op de "Video card" tab
5) Verander hier het geheugen dat nodig is voor de schermen naar "auto detect video settings"

Ik raad je ook aan om even te kijken naar de onderste links, daarin vindt je namelijk veel meer informatie.

http://www.virtu-al.net/2011/03/10/change-vm-video-memory/

http://kb.vmware.com/selfservice/microsites/search.do?language=en_US&cmd=displayKC&externalId=340