Hoe download ik MP3 bestanden van internet naar mijn Mac?

Bij Windows is het rechter muisklik en opslaan als ..., maar dit werkt niet zo bij Apple. Ik zoek me suf en heb bij alle gestelde vragen op GV ook niet het juiste antwoord gevonden. Zo moeilijk kan het toch niet zijn? Iemand de gouden en (simpele) tip?

11 jaar geleden
in: Software
2.2K

Het beste antwoord

bij mac heb je geen rechter muisknop, hetzelfde idee heb je als je klikt terwijl je control (ctrl) ingedrukt houd :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

als je een downloader zoekt probeer eens somud
of begrijp ik het verkeerd ?
want wat bedoel je met links ?
capthavoc
11 jaar geleden
Steenuiltje
11 jaar geleden
Waar staat dat ik het over 'links' heb? (?? - begrijp het niet ...) Maar goed wat ik dus bedoel is het volgende: ik zoek bijvoorbeeld een muziekbestand op beemp3 op dat ik wil downloaden naar mijn computer. Onder Windows klikte ik dan met mijn rechter muisknop op het (online) bestand en klikte dan op 'opslaan als' en zo sloeg ik het dan op op mijn computer of op een stick. Hoe moet ik dat nu doen op mijn Mac? Of begrijp ik het goed van jou dat ik daarvoor eerst een programmaatje op mijn computer moet zetten voordat ik muziek kan downloaden? Want wat is somud?
capthavoc
11 jaar geleden
ik kende beemp3 niet maar het is idd een vrij simpele link klik optie
maar op de mac kan je via het menu boven aan ook andere optie tevoorschijn halen en daar is ook opslaan als
ik vind een macmuis gewoon niet handig
heb er een gewone usb muis aanhangen en daarmee kan het wel
maar somud is een search torrent files downloader
zoets als utorrent of bit torrent
maar dan uitgebreider
daar kan je heel makkelijk mp3 hele albums mee vinden etc
ook deze werkt nog goed als je youtube video wilt downloaden.
Steenuiltje
11 jaar geleden
oke capthavoc, bedankt voor je reactie. ik ben geen computerwonder. van utorrent en bit torrent weet ik niks.
ik ben er nu achter dat onder het kopje (bovenin) 'archief' 'bewaar als' zit of cmd S.
tot zover lukt het, maar dan? hoe sla ik dat dan op?
er staat structuur: bronversie pagina of webarchief? en moet er achter de naam van het bestand .mp3 staan?
ik kan hem wel opslaan maar niet afspelen ........pffff wel frustrerend hoor!
capthavoc
11 jaar geleden
Volgens mij probeer je een webpagina op te slaan ? dus misschien een verkeerd link ?
ben je windows gewend ?
of is dat ook onwennng voor je ?
Steenuiltje
11 jaar geleden
nee windows ben ik bekend mee, maar sinds kort werk ik met een MacAirbook en dan is alles anders ... vandaar mijn vraag.
ik wil gewoon een muziekbestand op slaan maar kom er zo nog steeds niet uit..
als je op beemp3 een muziekbestand aanklikt dat je wilt downloaden dan wordt dit bestand afgespeeld in een zwartvlak (je ziet alleen een balkje waarop de muziek loopt) hoe haal ik nu deze info binnen op een stick en hoe sla ik het op. ik kan het ip wel binnenhalen alleen sla ik het niet goed op? als ik bijv .mp3 achter de bestandsnaam zet kan ik hem later op mijn Mac niet openen. dwz hij speelt hem niet af.
Steenuiltje
11 jaar geleden
MacBookAir dus ...
capthavoc
11 jaar geleden
heb je een lesje via teamviewer nodig ?
ik moet eerlijk zeggen die site van beemp3 ziet er zo onbetrouwbaar uit als maar kan
linke soep maar goed je hebt een mac dus zie je pm
Ik zie hier in mijn balkje "bestand" (of file) en als ik dat aanklik krijg ik bijvoorbeeld: opslaan als (save as)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Steenuiltje
11 jaar geleden
Ja Katoen, daar ben ik nu ook achter (tenminste weer iets geleerd). Maar hoe dan verder? Waar opslaan en hoe?
De extensies kloppen niet... ik weet er net niet genoeg van zeg maar. Ben geen computerwonder.
Er zit meestal wel een knop. Er op klikken is genoeg. Idd geeft ctrl-klik op de koppeling diverse mogelijkheden. Of iets een koppeling is (met webpagina of bestand) is te zien doordat de aanwijzer (cursor) verandert in een handje.